• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Entrepreneurship as Networking: Mechanisms, Dynamics, Practices, and Strategies

    Entrepreneurship as Networking by Elfring, Tom; Klyver, Kim; van Burg, Elco;

    Mechanisms, Dynamics, Practices, and Strategies

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 44.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        21 255 Ft (20 242 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 126 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 129 Ft (18 218 Ft + 5% áfa)

    21 255 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2021. szeptember 7.

    • ISBN 9780190076894
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 152x231x15 mm
    • Súly 272 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 9
    • 202

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Tom Elfring, Kim Klyver, and Elco van Burg propose a new perspective on entrepreneurship and demonstrate how networking is the core of entrepreneurial action. Showing that your networking behavior is equally important to who you already know, this book addresses the importance of networking for business venturing.

    Több

    Hosszú leírás:

    In the world of business, who you know is usually more important than what you know. While most research highlights the personal characteristics and expertise important to business success, this book demonstrates that networking is the core of entrepreneurship. Both counterintuitive and powerful, this perspective reframes entrepreneurial action by placing networking at the center of the process.

    Traditionally, networks have been regarded as facilitators of business, but Tom Elfring, Kim Klyver, and Elco van Burg argue that networking is actually the basis of entrepreneurial action, and conversely, that entrepreneurial action is networking. In developing an "entrepreneurship as networking" model, the book addresses the persistent problems that plague the dominant "individual-opportunity" approach in entrepreneurship. They describe the key dynamics, mechanisms, and practices of entrepreneurship as networking, and point at fruitful networking strategies for entrepreneurs. Thus, the authors provide an integrated and dynamic account of entrepreneurial agency that prioritizes interaction with the surrounding social environment. They also explain what a viable network is for entrepreneurs and how networking activities affect their endeavours. Their perspective sheds new light on the origins of opportunities and how entrepreneurs access and mobilize resources. The approach also explains how entrepreneurs build legitimacy and exploit the networks they work within.

    Offering a groundbreaking theory of entrepreneurial action as networking, Entrepreneurship as Networking opens up an entirely new research agenda.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    List of Tables
    Preface
    Acknowledgements
    Chapter 1: Introduction
    Chapter 2: Networking mechanisms
    Chapter 3: Network agency and network dynamics
    Chapter 4: Perceiving and capturing opportunities through social interaction
    Chapter 5: Accessing and acquiring resources
    Chapter 6: Legitimizing through entrepreneurial networking
    Chapter 7: Conclusion: Entrepreneurship as networking
    References
    Index
    Author Biographies

    Több