
Entertained or Else
Boredom and Networked Media
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 21.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 1 366 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 140 Ft (8 704 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
10 505 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2025. október 16.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9798765107584
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem176 oldal
- Méret 226x152x14 mm
- Súly 260 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 bw illus 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Provides the first in-depth analysis of the relationship between boredom and networked media, particularly in the wake of the Coronavirus lockdowns.
TöbbHosszú leírás:
This book considers the complex and often contradictory relations that are forged between boredom and everyday media use in the twenty-first century and demonstrates how networked media have developed new technical means of capitalizing on boredom's state of suspension to make it into a source of value creation.
Focusing on the discursive, technological, and affective structures that encourage users to be entertaining and to remain entertained, the book analyses how boredom has been increasingly instrumentalized as both an individual mood and a wider structure of feeling that drives participation across media networks. It identifies the range of cultural techniques for codifying, classifying, sensing, and pre-empting boredom, as well as those that teach users, counter-intuitively, to embrace boring media as a means of coping with the intensities of always-on existence.
However, if boredom is positioned in a digital network culture as a feeling that keeps driving us back to our social media feeds, it is important to ask how else it might operate. While the technological affordances of computational media have put pressure on our ability to conceive of boredom as a radical challenge to digital capitalism, this book attempts to think about the potential that might still be embedded in boredom's capacity to temporarily suspend or to neutralize dominant structures of attention and affect. Building on the work of Giorgio Agamben, Byung-Chul Han, Roland Barthes, and from historical accounts of boredom and entertainment, the book provides a new understanding of boredom in the context of networked media.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgements
Introduction: Always Entertained? Boredom and Networked Media
1. What To Do When You're Bored: Gendered Boredom and Networked Media
2. How to Look Bored: Bored Bodies and the Biopolitics of Faciality and Gesture in Short-Form Video
3. Boredom-on-Demand: Always-On Subjects and Television's Ambient Turn
4. #Bored in the House: TikTok and the Rhythms of #LockdownLife
Epilogue: Unworking Entertainment: Public Boredom and the Next Normal
Notes
Index