ISBN13: | 9781783303830 |
ISBN10: | 1783303832 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 224 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Nyelv: | angol |
407 |
Referensz kiadványok, szótárak
Könyvtár és információtudomány általában
Könyvtár és információmenedzsment
Könyvtári szolgáltatások
Könyvtárak és információs központok
Általános gazdasági, üzleti könyvek
Közgazdaságtan
Marketing, kommunikáció, PR
Nyelvtudomány általában, szótárak
További könyvek a nyelvészet területén
Referensz kiadványok, szótárak (karitatív célú kampány)
Könyvtár és információtudomány általában (karitatív célú kampány)
Könyvtár és információmenedzsment (karitatív célú kampány)
Könyvtári szolgáltatások (karitatív célú kampány)
Könyvtárak és információs központok (karitatív célú kampány)
Általános gazdasági, üzleti könyvek (karitatív célú kampány)
Közgazdaságtan (karitatív célú kampány)
Marketing, kommunikáció, PR (karitatív célú kampány)
Nyelvtudomány általában, szótárak (karitatív célú kampány)
További könyvek a nyelvészet területén (karitatív célú kampány)
Engaging your Community through Active Strategic Marketing
GBP 59.95
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Engaging your Community through Active Strategic Marketing is a comprehensive resource that provides an overview of best practice strategic marketing, with advice on how to implement effective marketing activities in libraries and information services with the best chance of success.
Now more than ever, libraries must find ways to engage with their communities in order to demonstrate the value they create and deliver. Engaging your Community through Active Strategic Marketing is a comprehensive resource that provides an overview of best practice strategic marketing, with advice on how to implement effective marketing activities in libraries and information services with the best chance of success. It takes each element of the strategic marketing domain and outlines both current marketing best practice and its detailed application in the library and information sector. It includes a set of tools and techniques to help reflection and progress towards effective marketing.
Whether it is raising awareness of resources, increasing library use or demonstrating value, this book will help libraries from all sectors achieve their goals, communicate their benefits and present a clear and consistent image.
1. The need for a
professional approach to marketing of library and information services
2. The strategic marketing planning process in a library and information
context
3. Ambition for your library or information unit ? the basis of all marketing
activity
4. Understanding users and potential users within the wider information market
context
5. Identifying value and grouping users for marketing activity
6. Understanding stakeholder management to support marketing activity
7. Making choices - marketing planning
8. Crafting messages ? what to who?
9. Getting the message out ? identifying effective marketing channels
10. The role of digital marketing
11. Evaluating the response to marketing activity
12. How to give your marketing the best chance of success