
Early Wooden Railways
Sorozatcím: Routledge Revivals;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 70.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 455 Ft off)
- Kedvezményes ár 31 091 Ft (29 610 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
34 545 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. október 1.
- ISBN 9781041131762
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem494 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 32 Illustrations, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
The basic principle of the railway is one of great antiquity and wooden railways were used in many European mines from the fourteenth to the twentieth century. But the most far-reaching developments, as Dr. Lewis shows in this classic and hard-to-find reissued book, originally published in 1970, took place in British coalfields.
TöbbHosszú leírás:
The basic principle of the railway is one of great antiquity and wooden railways were used in many European mines from the fourteenth to the twentieth century. But the most far-reaching developments, as Dr. Lewis shows in this classic and hard-to-find reissued book, originally published in 1970, took place in British coalfields. Here on the many railways that were developed after 1600 the flanged wheel replaced the crude means of guidance found on the Continent and horses were employed to pull large waggons overland from the pits to rivers and harbours. This book, drawing largely on contemporary documents, discuss the early wooden railways of both Britain and Europe in terms of their operation, labour force, costs, engineering and location and demonstrates how these lines had a twofold importance. Economically, in supplying an adequate transport system, they enabled coal to be mined further from the waterways and thus encouraged a vast expansion in the coal trade; and they also laid the firm foundation on which the Railway Age of the nineteenth century was built.
Original Review of Early Wooden Railways:
‘The subject, handled with impeccable scholarship…is one of genuine importance to transport historians.’ History.
TöbbTartalomjegyzék:
1.The Early Railway Scene 2. The Leitnagel Hund 3. The Hungarian Hund 4. Channel- and Flanged-Rail Railways 5. Guide-Wheel Railways 6. Flanged-Wheel Railways in Eastern Europe 7. English Railways before 1660 8. The Newcastle Waggonway: Its Spread on Tyneside and Elsewhere 9. The Newcastle Waggonway: Wayleaves and Engineering 10. The Newcastle Waggonway: Track 11. The Newcastle Waggonway: Waggons 12. The Newcastle Waggonway: Operating and Maintenance 13. The Shropshire Railway: I 14. The Shropshire Railway: II 15. Canal Railways and the Coming of the Iron Rail 16. Miscellaneous Railways 17. British Railways Underground 18. English Railways on the Continent. Appendix: Comparative Efficiency of Continental Railway Vehicles.
Több