
Data and Narrative in News Media
The Science of Communicating Evidence
Sorozatcím: Routledge Focus on Journalism Studies;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 52.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 532 Ft off)
- Kedvezményes ár 22 784 Ft (21 699 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
25 315 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. szeptember 30.
- ISBN 9781032800981
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem132 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 Illustrations, black & white; 2 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Bringing together research from across media and psychology disciplines, this book provides an understanding of the impact of using qualitative and quantitative forms of evidence in the news.
TöbbHosszú leírás:
Bringing together research from across media and psychology disciplines, this book provides an understanding of the impact of using qualitative and quantitative forms of evidence in the news.
Drawing on previous studies with seemingly contradictory conclusions, the author proposes an integrative framework that explains the differential roles of data and narrative in evidence-based communication, as well as the potential for their combination. Bridging theory and practice, this book delves into the specific conditions and key factors influencing information processing, combining interdisciplinary scholarship from fields of media effects, persuasion, and cognitive psychology. It emphasizes the importance of incorporating numerical and story elements into journalism through scientific methods, underlining the effects on audience responses according to cognitive-experiential theory. Written accessibly and weaving in contemporary examples and data from around the world, this book expands our understanding of why certain qualitative and quantitative forms of evidence turn out to be (in)effective, translating these findings into take-away lessons to inform more thoughtful news writing and production.
Data and Narrative in News Media is a versatile resource for researchers and scholars with an interest in media effects and the presentation of news.
TöbbTartalomjegyzék:
List of figures
List of tables
Acknowledgements
PART ONE. FIRST THINGS FIRST
Chapter 1. A Matter of Fact
Chapter 2. Concepts Explained
PART TWO. NARRATIVE VERSUS DATA
Chapter 3. Narrative Superiority
Chapter 4. Power of Numbers
PART THREE. DATA AND NARRATIVE
Chapter 5. Relative and Collective Effects
Chapter 6. Contingencies
PART FOUR. MEDIA APPLICATIONS
Chapter 7. Data Visualization and Storytelling
Chapter 8. Communicating Evidence: From Theory to Practice
Index
Több