
Cultivating New Futures for Girls in STEM – Black Women Teachers as Catalysts for Change
Black Women Teachers As Catalysts for Change
Sorozatcím: Culturally Sustaining Pedagogies Series;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 36.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 777 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 989 Ft (15 228 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
17 766 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó John Wiley & Sons
- Megjelenés dátuma 2025. november 21.
- ISBN 9780807787687
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem144 oldal
- Méret 229x156x9 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
These compelling narratives illustrate how Black women educators cultivate inclusive, justice-centered STEM learning environments for K–12 students.
Explore the powerful pedagogies and lived experiences of four Black women educators who challenge structural barriers to reimagine STEM education as a space of radical love, cultural sustainability, and justice.
Grounded in a National Science Foundation–funded study, this volume documents how educators—through their stories, struggles, and triumphs—develop what the editors call Black STEMinist Pedagogies. These pedagogies center collective and communal responsibility, ancestral knowledge, and the healing power of teaching, offering a blueprint for how to recruit, support, and retain Black women teachers in STEM fields. Each chapter, authored by a diverse team of researchers, amplifies the voices of Black women teachers and affirms their role as knowledge producers and agents of transformation.
By weaving together life histories, scholarly analysis, and classroom narratives, this book offers both inspiration and practical guidance for creating a future where girls of color thrive at the center of STEM learning.
Book Features:
- Original Framework: Introduces the concept of Black STEMinist Pedagogies, an approach that combines Black Feminist Thought with culturally sustaining pedagogies in STEM.
- Rigorous Ethnographic Research: Draws from an NSF-funded mixed-methods study with first-person narratives that humanize data and provide nuanced insights into classroom practice and teacher identity.
- Teacher Training and Retention: Provides a critical resource for teacher preparation programs, education researchers, and policymakers seeking actionable strategies for equity in STEM.
- An Interdisciplinary Author Team: Written by a diverse team of Black, Brown, Indigenous, queer, and white scholars who bring layered perspectives, intersectional analysis, and reflexive methodology.
- User-Friendly Format: Features a narrative-driven style accessible to educators, students, and community members alike.