• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Cultivating New Futures for Girls in STEM: Black Women Teachers As Catalysts for Change

    Cultivating New Futures for Girls in STEM by Norris, Aaminah; Lizárraga, José R.;

    Black Women Teachers As Catalysts for Change

    Sorozatcím: Culturally Sustaining Pedagogies Series;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 108.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        53 298 Ft (50 760 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 330 Ft off)
      • Kedvezményes ár 47 968 Ft (45 684 Ft + 5% áfa)

    53 298 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Teachers College Press
    • Megjelenés dátuma 2025. november 21.

    • ISBN 9780807787694
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem144 oldal
    • Méret 235x162x12 mm
    • Súly 666 g
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    These compelling narratives illustrate how Black women educators cultivate inclusive, justice-centered STEM learning environments for K–12 students.

    Explore the powerful pedagogies and lived experiences of four Black women educators who challenge structural barriers to reimagine STEM education as a space of radical love, cultural sustainability, and justice.

    Grounded in a National Science Foundation–funded study, this volume documents how educators—through their stories, struggles, and triumphs—develop what the editors call Black STEMinist Pedagogies. These pedagogies center collective and communal responsibility, ancestral knowledge, and the healing power of teaching, offering a blueprint for how to recruit, support, and retain Black women teachers in STEM fields. Each chapter, authored by a diverse team of researchers, amplifies the voices of Black women teachers and affirms their role as knowledge producers and agents of transformation.

    By weaving together life histories, scholarly analysis, and classroom narratives, this book offers both inspiration and practical guidance for creating a future where girls of color thrive at the center of STEM learning.

    Book Features:

    • Original Framework: Introduces the concept of Black STEMinist Pedagogies, an approach that combines Black Feminist Thought with culturally sustaining pedagogies in STEM.
    • Rigorous Ethnographic Research: Draws from an NSF-funded mixed-methods study with first-person narratives that humanize data and provide nuanced insights into classroom practice and teacher identity.
    • Teacher Training and Retention: Provides a critical resource for teacher preparation programs, education researchers, and policymakers seeking actionable strategies for equity in STEM.
    • An Interdisciplinary Author Team: Written by a diverse team of Black, Brown, Indigenous, queer, and white scholars who bring layered perspectives, intersectional analysis, and reflexive methodology.
    • User-Friendly Format: Features a narrative-driven style accessible to educators, students, and community members alike.

    Több