
Critical Gaming: Interactive History and Virtual Heritage
Sorozatcím: Digital Research in the Arts and Humanities;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 048 Ft off)
- Discounted price 16 191 Ft (15 420 Ft + 5% áfa)
20 238 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. június 24.
- ISBN 9780367598211
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 348 g
- Nyelv angol 615
Kategóriák
Rövid leírás:
The inter-relationship between digital humanities and digital games is surprisingly seldom investigated. This book explains how games and virtual environments can be used in teaching and research to critique issues and topics in virtual heritage and interactive history. Individual chapters highlight the importance of visualisation, rituals, role-pl
TöbbHosszú leírás:
This book explains how designing, playing and modifying computer games, and understanding the theory behind them, can strengthen the area of digital humanities. This book aims to help digital humanities scholars understand both the issues and also advantages of game design, as well as encouraging them to extend the field of computer game studies, particularly in their teaching and research in the field of virtual heritage. By looking at re-occurring issues in the design, playtesting and interface of serious games and game-based learning for cultural heritage and interactive history, this book highlights the importance of visualisation and self-learning in game studies and how this can intersect with digital humanities. It also asks whether such theoretical concepts can be applied to practical learning situations. It will be of particular interest to those who wish to investigate how games and virtual environments can be used in teaching and research to critique issues and topics in the humanities, particularly in virtual heritage and interactive history.
"...proposes a number of intriguing and provocative suggestions, relating to both our theoretical understanding of games and in giving more empirical recommendations for the future of heritage- or simulation-focused gaming experiences, and lays the groundwork for potentially fascinating developments in coming decades." - Mark R. Johnson, University of York
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction; Chapter 1 Digital Humanities and the Limits of Text; Chapter 2 Game-based Learning and the Digital Humanities; Chapter 3 Virtual Reality; Chapter 4 Game-based History and Historical Simulations; Chapter 5 Virtual Heritage and Digital Culture; Chapter 6 Worlds, Roles and Rituals; Chapter 7 Joysticks of Death, Violence and Morality; Chapter 8 Intelligent Agents, Drama and Cinematic Narrative; Chapter 9 Biofeedback, Space and Place; Chapter 10 Applying Critical Thinking and Critical Play;
Több
Attributing Excellence in Medicine: The History of the Nobel Prize
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
34 784 Ft

Critical Gaming: Interactive History and Virtual Heritage
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 238 Ft