• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Closet Drama in Early Modern England: Theatre Without a Stage

    Closet Drama in Early Modern England by Lemercier-Goddard, Sophie; Griffin, Aurélie;

    Theatre Without a Stage

      • 13% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 85.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 13% (cc. 5 279 Ft off)
      • Kedvezményes ár 35 330 Ft (33 647 Ft + 5% áfa)

    40 608 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2025. november 27.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350455030
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem296 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    A collection of critical scholarship on early modern closet plays performed in private non-playhouse settings between 1560 and 1670. Capturing a lively period of performance, this volume covers textual history, women's writing and contemporary staging.

    Scholars highlight the radical choices made by playwrights who were actively seeking to create a new theatre, distinct from the characteristics of the public stage. Studying a wide array of plays from 1560 to 1670, the book interrogates the role of women writers in the development of closet drama, early modern racialisation, translation and the circulation of particular motifs across the Channel. It pays close attention to Elizabeth Cary's The Tragedy of Mariam as a proto-feminist play that has become increasingly popular with teachers and directors. Contemporary performances of early modern closet plays such as Cleopatra, The Tragedy of Mariam, and Love's Victory are discussed through interviews with scholars involved in performance revivals. By offering an extensive and detailed exploration of closet drama readers are invited to rethink early modern theatre as a whole by looking beyond the public-private divide.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations

    Contributors

    Introduction by Aurï¿1⁄2lie Griffin (Sorbonne Nouvelle University, France) & Sophie Lemercier-Goddard (ENS de Lyon, France)

    I. Plays for the Page?

    1. Before Closet Drama: Periodization, Evidence, and the Non-Performance of Tudor Interludes, Patrick Durdel (University of Lausanne, Switzerland)

    2. 'When perform'd / Wil this dull vow be?': George Chapman's Unstaged Plays, Christine Sukic (University of Reims, France)

    II. Systems of Power

    3. 'With all the ornaments on earth inrich'd': Power and Imagined Properties in Mary Sidney and Samuel Daniel's Cleopatra Plays, Daniel Cadman (Sheffield Hallam University, UK)

    4. Race and the Christian Anatomy of Islam in Three Closet Dramas, Nora Galland (Cï¿1⁄2te d'Azur University, France)

    III. Show and Tell in The Tragedy of Mariam

    5. How to Do Things with Words: Learning and Teaching Rhetorics in The Tragedy of Mariam, Sophie Lemercier-Goddard (ENS de Lyon, France) and Aurï¿1⁄2lie Griffin (Sorbonne Nouvelle University, France)

    6. 'Shows and proofs uneven': Evidence, Uncertainty and Women on Trial in The Tragedy of Mariam, Judith Hudson (Birkbeck College, University of London, UK)

    7. 'All Passion Spent'?: Affective Worlds in Early Modern Closet Drama, Naya Tsentourou (University of Exeter, UK)

    IV. Household Drama in the Cavendish circle

    8. '[Our] brain, the stage': Oral and Silent Reading in Margaret Cavendish's Love's Adventure and The Convent of Pleasure, Line Cottegnies (Sorbonne University, France)

    9. Rereading Elizabeth Brackley and Jane Cavendish's The Concealed Fancies as a Town Comedy, Marion Wynne-Davies (University of Surrey, UK)

    V. Staging Closet Drama in the Twenty-First Century

    10. Women's Closet Drama and Site-Specific Performances, Alison Findlay (Lancaster University, UK), Emma Rucastle (Director, ELART Productions) and Robert Crighton for the Beyond Shakespeare Podcast

    11. Staging Samuel Daniel's Cleopatra (2013) and Elizabeth Cary's The Tragedy of Mariam (2022): Agency, Embodiment and Female Performance, Yasmin Arshad (University College London, UK), Emma Whipday (Newcastle University, UK), Bethany Mayo (Director, Baltimore Shakespeare Factory), Aurï¿1⁄2lie Griffin (Sorbonne University Nouvelle, France) and Sophie Lemercier-Goddard (ENS de Lyon, France)

    Bibliography

    Index

    Több