
Citizenship and Education in Contemporary China
Contexts, Perspectives, and Understandings
Sorozatcím: Education and Society in China;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 38.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 946 Ft off)
- Discounted price 15 786 Ft (15 034 Ft + 5% áfa)
19 732 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. október 9.
- ISBN 9781032198767
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem142 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 260 g
- Nyelv angol 644
Kategóriák
Rövid leírás:
The essays in this book offer various perspectives on and understandings of Chinese citizenship and education by a group of scholars of Chinese heritage situated inside and outside of China. They were originally published in various Routledge journals.
TöbbHosszú leírás:
A key objective of education in China is to cultivate one's moral values, with the ultimate objective of becoming fully human (??). Unlike the "West", which regards moral cultivation as related to but separate from citizenship cultivation, East Asia (including China) views moral and citizenship cultivation as synonymous. The essays in this book offer various perspectives on and understandings of Chinese citizenship and education by a group of scholars of Chinese heritage situated inside and outside of China. They offer compelling evidence and rich theoretical discussions about the practice of teaching citizenship in the state education, the interplay between citizenship and China's cultural and religious traditions, and the construction of citizenship from the groups from marginal positions. The book uses citizenship as a lens to examine the pressing issues of identity, democracy, religion and cosmopolitanism and sheds new light on China's ongoing social and educational changes. Thinking through citizenship and citizenship education may act as an important driving force to transform the culture and paradigms of governance in China and the new meanings of becoming fully human.
This book will be of interest to researchers and advanced students of Education, Politics, Sociology and Public Policy. The chapters in this book were originally published in various Routledge journals.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Citizenship and Education: Chinese Context and Conceptualisations Section 1: Practising Citizenship within China’s State Education System 2. Rethinking Citizenship and Citizenship Education in Contemporary China: Discourses and Politics 3. Does Democracy Still Have a Chance? Contextualizing Citizenship Education in China 4. Marginal Citizens Exercising Their Individual Autonomy for Self-Identification: The Case of Migrant Students at a Vocational High School in Beijing Section 2: Envisaging Citizenship through a Cultural Lens 5. Educating the Cosmopolitan Citizen in Confucian Classical Education in Contemporary China 6.State–Actor Interactions in Cultivating National Identity with Traditional Culture: Experiences in China’s Cultural Governance 7. Religious Façade of ‘the Chinese Nation’ in China’s School Curriculum Section 3: Implementing Citizenship Education in Hong Kon 8.Understanding Civic Education in Hong Kong: A Bernsteinian Analysis of Teachers’ Perspectives 9. Identity and Citizenship in Hong Kong: A Theoretical Reflection Using Chinese Landscape Painting 10. The Changes in Hong Kong Students’ Perceptions of the ‘Good Citizen’: Implications for Implementing Civic Education Curriculum Afterword Citizenship and Education in a Changing Chinese Society: Concepts, Challenges, Practices and Future Tasks
Több
Die Geschichte der artuqidischen Fürstentümer in Syrien und der Gazira 'l-Furatiya (496-812/1002-1409): 496 - 812/1002 - 1409
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 067 Ft

Citizenship and Education in Contemporary China: Contexts, Perspectives, and Understandings
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 732 Ft

Lolly Willowes: Or the Loving Huntsman
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
6 973 Ft