• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Children’s Literature and Childhood Discourses: Exploring Identity through Fiction

    Children’s Literature and Childhood Discourses by Cermakova, Anna; Mahlberg, Michaela;

    Exploring Identity through Fiction

    Sorozatcím: Corpus and Discourse;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 306 Ft (13 625 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 431 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 876 Ft (12 263 Ft + 5% áfa)

    14 306 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. október 30.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350342262
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 50 bw illus
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Children's literature shapes what children learn about the world. It reflects social values, norms, and stereotypes. This book offers fresh insights into some of the key issues in fiction for children, from the representation of gender to embodied cognition and the translation of children's literature.

    Connecting classic children's texts such as Alice in Wonderland with contemporary fiction including Murder Most Unladylike, the book innovatively brings together perspectives from corpus linguistics, stylistics, cognitive linguistics, literary and cultural studies, and human geography. It explores approaches to experiencing fiction, as well as methods for the study of literary texts. Childhood discourses are investigated through the materiality of texts, the spaces that literature takes up in libraries, the cultural history of fiction moulded through performances, as well as reading environments that shape childhood experiences, such as fashion and urban spaces.

    Children's Literature and Childhood Discourses emphasizes the crucial link between fictional stories and real life.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    List of Tables
    List of Contributors
    Acknowledgements
    Introduction, Anna Cermáková (Lancaster University, UK) & Michaela Mahlberg (University of Birmingham, UK)
    1. Sensitive Girls, Purposeful Boys, and Embodied Emplacement, Catherine Olver and Maria Nikolajeva (University of Cambridge, UK)
    2. Can Children Read Irony? A Cautionary Tale, Peter Stockwell (University of Nottingham, UK)
    3. The Rhetoric of Orphanhood, Marion Gymnich (University of Bonn, Germany)
    4. Caroline Hewins and Making Space for Books for the Young in American Public Libraries, Rebekah Fitzsimmons (Carnegie Mellon University, USA)
    5. Children's Geographies and (Spatial) Literacy, Peter Kraftl (University of Birmingham, UK)
    6. Revisioning Lewis Carroll's Alice and their Afterlives through Male Performance, Kiera Vaclavik (Queen Mary University of London, UK)
    7. Exploring Representations of Girls and Boys in the Text Printed on Slogan T-Shirts, Marianne McKinley (UK)
    8. Discovering What It Means to be Unladylike in Children's Fiction, Anna Cermakova (Lancaster University, UK) and Michaela Mahlberg (University of Birmingham, UK)
    9. Gendered Reporting Verbs in the Italian Translation of Harry Potter, Lorenzo Mastropierro (Università degli Studi dell'Insubria, Italy)
    10. Hegemonic and Counter Discourses of Happiness, Wolfgang Teubert (University of Birmingham, UK)
    Post scriptum: Reading Children's Books Aloud, Caroline Radcliffe, (University of Birmingham, UK)
    Index

    Több