Caricature and French Political Culture 1830-1848
Charles Philipon and the Illustrated Press
Sorozatcím: Oxford Historical Monographs;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 255.00
-
121 826 Ft (116 025 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 12 183 Ft off)
- Kedvezményes ár 109 644 Ft (104 423 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
121 826 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Clarendon Press
- Megjelenés dátuma 2000. szeptember 7.
- ISBN 9780198208037
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem254 oldal
- Méret 242x162x19 mm
- Súly 593 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk numerous halftones 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Creator of the famous pear as a symbol for King Louis-Philippe, Charles Philipon was also the most influential editor of illustrated newspapers in nineteenth-century France. This book examines the role and influence of political caricature under the July Monarchy through a study of his two principal newspapers, La Caricature and Le Charivari.
TöbbHosszú leírás:
Charles Philipon (1800-1862) was the founder of the satirical illustrated press in France. With the newspapers he owned and directed, La Caricature and Le Charivari, he led an unprecedentedly coherent and vitriolic campaign of disrespect against King Louis-Philippe and his regime. Using a group of young caricaturists (the most talented of whom were Daumier, Grandville, and Travies) and the collaboration of a gifted team of writers (including Balzac) he crafted a new language of opposition. This book is the first full scholarly study of the structure of the illustrated press in the 1830s, its contribution to political debate in France, the dissemination of caricature and its potential as political propaganda, and the links between caricature and other forms of political-cultural discourse under the July Monarchy.
engaging and perceptive book ... David Kerr convincingly demonstrates how Philipon provided his team with the visual ideas, as well as the political purpose, of what became a rich legacy of indelible images that have coloured popular perceptions of the July Monarchy to this day ... Kerr meticulously examines the political context and business aspects of Philipon's activities, as well as skilfully analysing the visual impact of the caricatures he commissioned.