
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 25.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 631 Ft off)
- Discounted price 10 523 Ft (10 022 Ft + 5% áfa)
13 153 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2020. március 19.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350160491
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem288 oldal
- Méret 198x128x22 mm
- Súly 320 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 40 b&w 238
Kategóriák
Hosszú leírás:
We live in a secular world and cinema is part of that secular edifice. There is no expectation, in modern times, that filmmakers should be believers - any more than we would expect that to be the case of novelists, poets and painters. Yet for all that this is true, many of the greatest directors of classic European cinema (the period from the end of World War II to roughly the middle of the 1980s) were passionately interested not only in the spiritual life but in the complexities of religion itself. In his new book Mark Le Fanu examines religion, and specifically Christianity, not as the repository of theological dogma but rather as an energizing cultural force - an 'inflexion' - that has shaped the narrative of many of the most striking films of the twentieth century. Discussing the work of such cineastes as Eisenstein and Tarkovsky from Russia; Wajda, Zanussi and Kieslowski from Poland; France's Rohmer and Bresson; Pasolini, Fellini and Rossellini from Italy; the Spanish masterpieces of Bu?uel, and Bergman and Dreyer from Scandinavia, this book makes a singular contribution to both film and religious studies.
TöbbTartalomjegyzék:
General Editor's Introduction
Introduction
CHAPTER 1: Russia: Tarkovsky, Eisenstein and Christianity
CHAPTER 2: Poland: A Trio of Catholics
CHAPTER 3: France: The Apostasy of Robert Bresson
CHAPTER 4: Italy: Christianity and Neo-Realism
CHAPTER 5: Scandinavia: Lutheran Interludes
CHAPTER 6: Spain: The Heresies of Don Luis
CHAPTER 7: Russia Again: Millennial Faith and Nihilism
Afterword
Acknowledgements
List of Illustrations
Bibliography
Index

Believing in Film: Christianity and Classic European Cinema
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 153 Ft