• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Before We Teach Music: The Resonant Legacies of Childhoods and Children

    Before We Teach Music by Custodero, Lori A.;

    The Resonant Legacies of Childhoods and Children

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 20.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        10 027 Ft (9 550 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 003 Ft off)
      • Kedvezményes ár 9 025 Ft (8 595 Ft + 5% áfa)

    10 027 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2024. június 19.

    • ISBN 9780197557884
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem184 oldal
    • Méret 226x160x20 mm
    • Súly 272 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 line drawing, 1 photograph
    • 572

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    In music education, can self-reflection on our pasts help inform better teaching? How can our actions help shape the future of music pedagogy? Before We Teach Music offers stories about childhood memories of music making that generate readers' own recollections and discovery. Drawing from student autobiographies, literature, and a case study of an opera written for babies, author Lori A. Custodero suggests there is much to be learned about our students before we teach them.

    Több

    Hosszú leírás:

    The field of music education research is often concerned with studies and measurements that highlight the deficits rather than inquire about the developmental and dispositional strengths exhibited in children's musical behaviors. Before We Teach Music puts forth an alternative view, examining childhood as a site where enculturation mixes with individual experience to create foundational ways of being musical. Through interdisciplinary scholarship and multiple sources of data, author Lori A. Custodero reveals how our capacities to live musically and to cultivate a musical life are derived from the legacies of childhood.

    The book features excerpted musical autobiographies from over 200 music education graduate students that reveal the full spectrum of music's effect on developmental stages. For example, early childhood memories evoke strong associations with family members; dispositional practices and expressions of musical identities surface in middle childhood; and strong memories of disruption, renewal, and resistance tend to occur in later adolescence and early adulthood. These stories generate the reader's own recollections and provoke a process of self-reflection on how the past informs the present, and how our current actions help shape future experiences. Moreover, Before We Teach Music addresses what parents, teachers, performers, and composers learn from their encounters with children, raising important questions about the nature of musicality, the roles of music in identity, and the complexity of human musical trajectories.

    Highly recommended.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Foreword
    1. Musical Beings
    2. "Prelude to a Method": Memories, Music, and Childhood
    3. Forming Relationships: Music in Early Childhood
    4. A Sense Of Musical Self: Engaging Dispositions and Claiming Identities
    5. Musical Pathways: Disruption and Renewal in Musical Lives
    6. Encounters with Children: Lessons on Mutuality and Possibility
    7. The Musical Legacies of Childhoods and Children
    Epilogue Childhoods in Flux: Considering Consequences of a Global Pandemic
    References
    Index

    Több
    0