
Automobile Politics
Ecology and Cultural Political Economy
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 78.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 7 895 Ft off)
- Kedvezményes ár 31 581 Ft (30 077 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
39 475 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2007. július 19.
- ISBN 9780521870801
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem284 oldal
- Méret 235x160x20 mm
- Súly 584 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Examines the role of the car in contemporary society and its contribution to environmental problems.
TöbbHosszú leírás:
The car, and the range of social and political institutions which sustain its dominance, play an important role in many of the environmental problems faced by contemporary society. But in order to understand the possibilities for moving towards sustainability and 'greening cars', it is first necessary to understand the political forces that have made cars so dominant. This book identifies these forces as a combination of political economy and cultural politics. From the early twentieth century, the car became central to the organization of capitalism and deeply embedded in individual identities, providing people with a source of value and meaning but in a way which was broadly consistent with social imperatives for mobility. Projects for sustainability to reduce the environmental impacts of cars are therefore constrained by these forces but must deal with them in order to shape and achieve their goals.
'Quite simply the definitive book on car culture and global environmental politics. Paterson convincingly explains the rise of automobility, its umbilical link to the ecological and socio-economic unsustainability of capitalist accumulation as well as outlining the powerful cultural and ideological dynamics that 'naturalise' and 'normalise' the car; while also offering strategies of resistance to the car and alternative mobility futures for car-addicted societies. Comprehensive, authoritative, scholarly and eloquently written, Paterson has set the gold standard by which other contributions to this field must be judged.' John Barry, Reader in Politics, School of Politics, International Studies and Philosophy, Queen's University Belfast
Tartalomjegyzék:
1. Introduction: (auto)mobility, ecology, and global politics; 2. Automobility and its discontents; 3. Don't stop movin': the pro-car backlash; 4. Automobile political economy; 5. The car's cultural politics: producing the (auto)mobile subject; 6. Swampy fever, Mondeo man; 7. Greening automobility?; 8. Conclusions'.
Több