• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Archaeology of the Political Unconscious: Theater and Opera in East Berlin, 1967?1977

    Archaeology of the Political Unconscious by Williams, Jennifer;

    Theater and Opera in East Berlin, 1967?1977

    Sorozatcím: Routledge Advances in Theatre & Performance Studies;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 150.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        71 662 Ft (68 250 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 332 Ft off)
      • Kedvezményes ár 57 330 Ft (54 600 Ft + 5% áfa)
      • A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.

    71 662 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book investigates the aesthetic and political dialectics of East Berlin to argue how its theatre and opera stages incited artists to act out, fuel and resist the troubled construction of political legitimacy. It will be of interest to scholars in theatre and performance studies, art history, music, German studies, and political science.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book investigates the aesthetic and political dialectics of East Berlin to argue how its theater and opera stages incited artists to act out, fuel, and resist the troubled construction of political legitimacy.


    This volume investigates three case studies of how leading East Berlin stages excavated fragmentary materials from Weimar dramatist Bertolt Brecht?s oeuvre and repurposed them for their post?fascist society: Uta Birnbaum?s 1967 Man Equals Man at the Berliner Ensemble, Joachim Herz?s 1977 Rise and Fall of the City of Mahagonny at the Komische Oper, and Heiner Muller?s own productions of his trailblazing plays. In each instance, reused theatrical artifacts dialectically expressed the contradictions inherent in East German political legitimacy, at once amplifying and critiquing it. Illuminated by original archival research and translations of letters and artistic ephemera published in English for the first time, and engaging with alternative East German feminist epistemologies, this book?s critical investigation of culture and political legitimacy in the shadow of Germany?s fascist past resonates beyond the Iron Curtain into the twenty?first century. Its final chapter examines how performative artifacts influence the process of political legitimation in more recent history, ranging from Checkpoint Charlie tourism to the January 6, 2021 US insurrection.


    This study will be of great interest to students and scholars in theater and performance studies, art history, musicology, German studies, anthropology, and political science.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Unsettled Ruins: Political Legitimation and the Aesthetics of Reuse in East Berlin  2. Broken Artifacts: Man Equals Man at the Berliner Ensemble  3. Ruins and Their Shadows: Rise and Fall of the City of Mahagonny at the Komische Oper  4. Disruptive Excavations: The Theater of Heiner M

    Több