• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Applied Theatre: Economies

    Applied Theatre: Economies by Mullen, Molly;

    Sorozatcím: Applied Theatre;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 32.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 696 Ft (15 901 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 670 Ft off)
      • Discounted price 15 026 Ft (14 311 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Methuen Drama
    • Megjelenés dátuma 2020. március 19.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350154834
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem280 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Súly 327 g
    • Nyelv angol
    • 96

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The APPLIED THEATRE series is a major innovation in applied theatre scholarship: each book presents new ways of seeing and critically reflecting on this dynamic and vibrant field. Volumes offer a theoretical framework and introductory survey of the field addressed, combined with a range of case studies illustrating and critically engaging with practice.

    Series Editors: Sheila Preston and Michael Balfour

    Applied Theatre: Economies addresses a notoriously problematic area: applied theatre's relationship
    to the economy and the ways in which socially committed theatre makers fund, finance or otherwise
    resource their work.

    Part One addresses longstanding concerns in the field about the effects of economic conditions and funding relationships on applied theatre practice. It considers how applied theatre's relationship with local and global economies can be understood from different theoretical and philosophical perspectives. It also examines a range of ways in which applied theatre can be resourced, identifying key issues and seeking possibilities for theatre makers to sustain their work without undermining their social and artistic values.

    The international case studies in Part Two give vivid insights into the day-to-day challenges of resourcing applied theatre work in Chile, Canada, the UK, New Zealand, Hong Kong and the US. The authors examine critical issues or points of tension that have arisen in a particular funding relationship or from specific economic activities. Each study also illuminates ways in which applied theatre makers can bring artistic and social justice principles to bear on financial and organizational processes.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    Notes on Contributors
    Foreword
    Acknowledgements
    Introduction

    Part 1
    1 A narrowing sphere: Economization and applied theatre
    2 Tangled webs: Applied theatre and the economy
    3 The economies of applied theatre
    4 Applied theatre and new cultural economies

    Part 2
    5 Autogestión, conviction, collectivity and Plans A to Z: Colectivo Sustento in continuous resistance
    Penelope Glass, Colectivo Sustento, Chile

    6 Foundation funding: The pedagogies of applied theatre projects in two Toronto theatres
    Anne Wessels, Director of Education, Tarragon Theatre, Canada, and Lois Adamson, Director of Education, Stratford Festival, Canada

    7 Waiting on a miracle: The precarious state of the everyday in applied theatre
    Peter O'Connor, University of Auckland, NZ, and Briar O'Connor, Managing Director of ATCo, UK

    8 A difficult fit: The economic actions of FM Theatre Power in Hong Kong
    Molly Mullen, University of Auckland, NZ, and Bonnie Y. Y. Chan, FM Theatre Power, China

    9 The Long Tail/Tale: Seven thought-provoking mind-sets to reframe your applied theatre practices
    Paul Sutton, Artistic Director of C&T, UK

    10 The ROOTS of US applied theatre economies Paul Bonin-Rodriguez, University of Texas, USA

    11 The theatre dividend: Reflecting on the value of a theatre and social housing partnership in Bolton (UK)
    Ben Dunn, University of Manchester, UK, and Jenny Hughes, University of Manchester, UK

    Afterword
    Endnotes
    Select Bibliography

    Több