• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Agency in Multilingual Education Policy and Planning in Asia

    Agency in Multilingual Education Policy and Planning in Asia by Manan, Syed Abdul; Hajar, Anas;

    Sorozatcím: Routledge Research in Language Education;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 927 Ft off)
      • Kedvezményes ár 62 346 Ft (59 378 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. szeptember 30.

    • ISBN 9781032845166
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem240 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 600 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 5 Illustrations, black & white; 2 Halftones, black & white; 3 Line drawings, black & white; 8 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book will be of value to researchers and postgraduate students working in the fields of language policy and planning, multilingualism and language education.

    Több

    Hosszú leírás:

    Manan and Hajar invite experts and seasoned researchers from Asian contexts to explore the nuanced dynamics of language policy and educational practices in Asia, underscoring the importance of understanding local agency at a micro-level. The chapters of this title engage in the critical exploration of the tensions between structure and agency, and spotlight the institutional constraints these micro-level actors face in the enactment of multilingual education policy and planning.


    The contributors’ chapters provide case study examples of local actors responses towards policies at the micro-level when creating potential spaces for multilingual pedagogies and possible affirmation of multilingual identities. It also provides an analysis of how and why micro-level actors engage in the exercise of their agency, and what motives drive their responses. The volume serves as a challenge to, with the hope to change, the normative assumptions, pervasive postcolonial hierarchies, and hierarchical multilingualism in favour of more egalitarian and inclusive multilingual policies and practices, both within and outside, the classroom. More specifically, the volume shares significant developments occurring around the role of agency in negotiating the prevailing Anglophonic and Anglonormative trends and practices.


    This book will be of value to researchers and postgraduate students working in the fields of language policy and planning, multilingualism and language education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

     

    Foreword


    NANCY H. HORNBERGER


    Acknowledgements


    1 The Macro (Structure) and Micro (Agency) Dialectic in Multilingual Education Policy and Planning Contexts


    SYED ABDUL MANAN AND ANAS HAJAR


    2 Beyond the Hegemony of National Language-in-Education Policy: Creating Multilingual Environments Through Local Agency in a Marginalized School Context in Bangladesh


    M. MAKSUD ALI AND M. OBAIDUL HAMID


    3 Translanguaging as Agentive Resistance to Hegemonic Language Policy Mandates: Making a Case for a Self- Reflexive Stance in Teacher Agency Development in India


    PADMINI BHUYAN BORUAH AND AJIT KUMAR MOHANTY


    4 “Making Up” for the Trilingual Policy Tensions: A Snapshot of the “Ground-Up” Appropriation and Coping Strategies


    SYED ABDUL MANAN AND ANAS HAJAR


    5 Teachers as Policy Navigators amidst Bureaucratized Language Policy Regimes in Pakistan


    ZIA UR REHMAN BAZAI, STEFANIE PILLAI, AND SYED ABDUL MANAN


    6 Silence as Agency: Unpacking and Addressing Resistance to Multilingualism and Multilingual Pedagogies


    RUANNI TUPAS AND CECILIA A. SUAREZ


    7 School Administrators’ Agency in Planning Language of Instruction: But for Whom?


    PRAMOD K. SAH


    8 Micro Language Planning in the EMI Classroom in Hong Kong: The Role of Student Agency


    CHIT CHEUNG MATTHEW SUNG


    9 Empowering Educators: Unravelling Teacher Agency in Navigating Convergent Management for International Students in Chinese Higher Education


    YAWEN HAN AND HAOXUAN KONG


    10 Teacher Agency in Negotiating English Language Class Writing for Young Learners in Singapore


    DONNA LIM AND KIREN KAUR


    11 Empowering Preservice Teachers’ Agency in Multilingual Practices: A Formative Intervention Design in an Australian Teacher Education Program


    HONGZHI YANG


    Afterword: What LPP Actors Can Do to Contain the “English Fever”


    PETER I. DE COSTA

    Több