
African American Film Noir and Philosophy
Racing Shadow and Light
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 5 279 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 330 Ft (33 647 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
40 608 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2025. november 13.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350496828
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem240 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 bw illus 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
How have feelings, presumptions, and preconceptions concerning racialized Blackness intersected with film noir? Dan Flory relies on recent advances in philosophy of film, philosophy of emotion, cognitive film theory, and critical philosophy of race to guide his analyses of this well-known film genre.
Making sense of techniques, themes, and characterizations filmmakers have used in order to structure movies into film noirs, Flory focuses on those viewer responses that are not consciously registered by higher-level forms of cognition. He argues that embodied, affective, and implicit reactions are key to understanding how film noir typically conveys ideas, feelings, and perspectives concerning race.
Noir films by African American and other artists have frequently sought to elicit such embodied responses, rendering their investigation vital. In many cases, these artists have created works that aim, either explicitly or implicitly, to be filmed in the guise of philosophy by generating serious thoughtful reflection. By using advances from these theoretical subfields in conjunction with developments in mainstream, African American, and other kinds of filmmaking, Flory elucidates many under-analyzed dimensions of noir films and their intersection with racialized Blackness. Aiming to both diagnose as well as seek ways to overcome socio-political problems concerning anti-Blackness, Black invisibility, and the epistemic injustices they generate, Flory paves the way for revolutionary moral change.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments
Table of Contents
Illustrations
Introduction: Inner Eyes, Visibility, and Acknowledging Black Noir
Chapter 1: Illuminating Blackness and Critiquing Whiteness: Philosophy, Race, and Film Noir
Chapter 2: Racialized Ethnicity in American Film Noir
Chapter 3: Racialized Blackness in Mainstream American Film Noir
Chapter 4: Black Noir: African American Filmmaking and Film Noir
Conclusion: Racing Shadow and Light
Works Cited
Index