
A Practical Guide to Survey Questionnaire Design and Evaluation
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 43.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 226 Ft off)
- Discounted price 20 037 Ft (19 083 Ft + 5% áfa)
22 263 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. április 1.
- ISBN 9781032435411
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem168 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 310 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 39 Illustrations, black & white; 28 Halftones, black & white; 11 Line drawings, black & white; 5 Tables, black & white 810
Kategóriák
Rövid leírás:
This book summarizes practical principles, guidelines, and best practices for developing and testing survey questionnaires driven and supported by theoretical and empirical research. It provides a broad overview of literature on questionnaire design, drawing on both theoretical and empirical research.
TöbbHosszú leírás:
A Practical Guide to Survey Questionnaire Design and Evaluation summarizes principles, guidelines, and best practices for developing and testing survey questionnaires driven and supported by theoretical and empirical research. It provides a broad overview of literature on questionnaire design, drawing on both theoretical and empirical research.
This book consists of three parts. The first covers the survey response process model, which will serve as the theoretical framework to establish the basic principles of writing different types of survey questions (attitudinal, behavioral, demographic, and knowledge). The second part of this book focuses on special topics such as sensitive questions, developing questionnaires for older adults and children, designing a paper survey, designing a web survey and optimizing for a mobile device, developing questionnaires for a multimode survey, and conducting surveys in multiple languages and cultures. The third part of this book describes methods for testing and evaluating survey questions. Topics cover focus groups, cognitive interviewing, expert review, Questionnaire Appraisal System, behavior coding, respondent and interviewer debriefing, randomized experiments, and pilot studies. Given extensive web survey coverage, we also discuss usability testing of web surveys. Finally, we present a brief overview of the use of artificial intelligence and machine learning for questionnaire development and evaluation. Suggestions for further reading, case studies, and discussion questions are included in all chapters.
This book will be of interest to those using survey methodology/questionnaires and graduate courses incorporating survey design across the social and behavioral sciences, including psychology, communication studies, nursing and healthcare research, sociology, anthropology, and education.
TöbbTartalomjegyzék:
Part I: Survey Response Model and Questionnaire Design 1. Introduction 2. Survey Response Model 3. Writing Behavioral Questions 4. Writing Attitudinal Questions 5. Writing Demographic and Knowledge Questions; Part II: Specific Considerations 6. Writing Sensitive Questions and Questions for Sensitive Populations 7. Design of Paper Surveys 8. Design of Web and Mobile Web Surveys 9. Designing Multimode Surveys 10. Design of Multiregion, Multiculture, and Multilanguage Surveys; Part III: Questionnaire Evaluation and Testing 11. Lab-based Methods 12. Expert Methods 13. Field-based Methods 14. Usability Testing 15. Use of Artificial Intelligence (AI) and Generative AI (GAI) for Questionnaire Design and Evaluation
Több