• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • A Lacanian Foundation For Critical Pedagogy: In Freire More Than Freire

    A Lacanian Foundation For Critical Pedagogy by Armonda, Alex J.;

    In Freire More Than Freire

    Sorozatcím: Radical Politics and Education;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 549 Ft (43 380 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 555 Ft off)
      • Discounted price 40 994 Ft (39 042 Ft + 5% áfa)

    45 549 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. augusztus 7.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350459892
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This open access book sets out from Paulo Freire's claim that the problem-posing model of education works as a "kind of psychoanalysis," and deploys a Lacanian perspective to rearticulate the theoretical and practical principles of critical pedagogy.

    Attending to the latent psychoanalytic sensibility of Freire's project, Armonda brings this dimension to the surface, while clearly addressing its consequences for pedagogical experience. Armonda challenges long-standing assumptions on Freire and the nature of his problem-posing intervention, as the unconscious comes to the fore as the persistent, traumatic, and uncanny site of Freirean teaching. Drawing primarily on the work of Jaques Lacan as well as Frantz Fanon, Alenka Zupancic, and Slavoj Zizek, this book offers a critical introduction to psychoanalysis in the social, political, and philosophical foundations of education. The book extends an invitation to those in the tradition of critical pedagogy to grapple with this neglected dimension in Freire's thought, and stands as an unapologetic call to return to his most subversive propositions on teaching.

    The ebook editions of this book are available open access under a CC BY-NC-ND 4.0 licence on www.bloomsburycollections.com.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Series Editors' Foreword
    Introduction: The Deadlock of Critical Pedagogy
    1. The Grammar of Analysis, or Lacan's Letters and Critical Pedagogy's
    2. The Logic of Oppression: Freire's Psychoanalytic Antecedents
    3. The Libidinal Basis of Dialogue
    4. The Pedagogical Object: Revisiting Problem-Posing Dialectics
    5. Freire's Odd Human: Situating the Unconscious
    6. The Traumatic Aspect of Naming
    7. Freire and Fanon: The Missed Encounter with Race
    8. In Freire More Than Freire
    Notes
    References
    Index

    Több