
W. A. Mozart: Die Zauberflöte
Sorozatcím: Cambridge Opera Handbooks;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 24.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 429 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 717 Ft (9 254 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 146 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1991. május 31.
- ISBN 9780521319164
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem264 oldal
- Méret 216x140x15 mm
- Súly 340 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Few operas have had more written about them than The Magic Flute, yet few are as often exposed to misguided comment - or to idiosyncratic productions. This book sets out to provide a straightforward account of Mozart's last opera, exposing the half-truths and legends that have proliferated since its first production in 1791. In the first chapter a hitherto unsuspected source for the opening scene is presented and Branscombe reveals the complex relationship between the stories, essays and stage-works on which the plot is based. The second chapter studies the intellectual background, with special attention to Freemasonry. A detailed synopsis follows, then the history of the composition, based on documentary evidence and, in the case of the autograph score, the paper-types used. Chapter 5 examines the identity of the librettist and the qualities of his work, and chapter 6 is a detailed study (by Erik Smith) of Mozart's music and more generally of his late style. Chapter 7 covers the first performance, the cast, early reception, and then the rapid growth in the opera's fame; an outline history of productions concludes the chapter. Anthony Besch discusses the nature of the challenge to the director presented by Die Zauberfl&&&246;te and suggests how the problems can be overcome. The book contains illustrations, a synopsis, bibliography and discography and will be of interest to music students, scholars and opera-goers.
TöbbTartalomjegyzék:
1. The sources: introduction; 2. The intellectual background: freemasonry; 3. Synopsis; 4. The writing of Die Zauberflote; 5. The libretto; 6. The music Erik Smith; 7. Performance and reception; 8. A director's approach Anthony Besch; 9. Problems; Notes; Bibliography; Discography; Index.
Több