
Visibly Muslim
Fashion, Politics, Faith
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 120.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 146 Ft off)
- Kedvezményes ár 48 586 Ft (46 272 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
60 732 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Berg Publishers
- Megjelenés dátuma 2010. január 1.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781845204327
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 244x172x24 mm
- Súly 717 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 82 b&w illustrations, biblio, index 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Examines how ideas of fashion, politics, faith, freedom, and cultural diversity are articulated by young British Muslims as they seek out clothes which best express their identities, perspectives and concerns. This book explores the social and political effects of their clothing choices on the development of transnational cultural formations.
TöbbHosszú leírás:
Muslims in Britain and cosmopolitan cities throughout the West are increasingly choosing to express their identity and faith through dress, whether by wearing colourful headscarves, austere black garments or creative new forms of Islamic fashion. Why is dress such an important issue for Muslims? Why is it such a major topic of media interest and international concern? This timely and important book cuts through media stereotypes of Muslim appearances, providing intimate insights into what clothes mean to the people who design and wear them. It examines how different ideas of fashion, politics, faith, freedom, beauty, modesty and cultural diversity are articulated by young British Muslims as they seek out clothes which best express their identities, perspectives and concerns. It also explores the wider social and political effects of their clothing choices on the development of transnational cultural formations and multicultural urban spaces. Based on contemporary ethnographic research, the book is an essential read for students and scholars of religion, sociology, cultural studies, anthropology and fashion as well as anyone interested in cultural diversity and the changing face of cosmopolitan cities throughout the world.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
Biographies in dress: The Comedian, the Artist and the Activist
London, Multiculturalism and Hijab
Hybrid Hijabis: Impression Management through style
Against Diversity: The Jilbab Controversy
Covering Concerns: Passion, Piety and the Face veil
Hijab online: the ethnography of a website
Refashioning the Islamic in the West
Afterword