• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Verdi and the French Aesthetic: Verse, Stanza, and Melody in Nineteenth-Century Opera

    Verdi and the French Aesthetic by Giger, Andreas;

    Verse, Stanza, and Melody in Nineteenth-Century Opera

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 56.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        28 341 Ft (26 992 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 668 Ft off)
      • Kedvezményes ár 22 673 Ft (21 594 Ft + 5% áfa)

    28 341 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2008. június 9.

    • ISBN 9780521878432
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem306 oldal
    • Méret 260x186x22 mm
    • Súly 700 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A study of nineteenth-century French and Italian opera, focusing on the work of Verdi.

    Több

    Hosszú leírás:

    Focusing on Verdi's French operas, Giger shows how the composer acquired an ever better understanding of the various approaches to French versification while gradually bringing his works in line with French melodic aesthetic. In his first French opera, J&&&233;rusalem, Verdi treated the text in an overly cautious manner, trying to avoid prosodic mistakes; in Les V&&&234;pres siciliennes he began to apply more freedom, scanning the verses against some prosodic accents to convey the lightheartedness of a melody; and in Don Carlos he finally drew on the entire palette of prosodic interpretations. Most of Verdi's melodic accomplishments in the French operas carried over into the subsequent Italian ones, setting the stage for what later would be called operatic verismo. Drawing attention to the significance of the libretto for the development of nineteenth-century French and Italian opera, this text illustrates Verdi's gradual mastery of the challenges he faced, and their historical significance.

    "Giger's challenging book with its dense analysis of accent, rhythm, stanza and melody makes a fine study for anyone dedicated to Verdi's French operas. Recommended for the brave who will persevere."
    --The Opera Journal

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I. Versification and Melodic Aesthetics: 1. Rhythm and stanza in French and Italian librettos; 2. French and Italian melodic aesthetics and practice c. 1830-70; Episode: design, middleground rhythm, and phrase; Part II. French Melody in Verdi's Operas: 3. J&&&233;rusalem and its influence on the subsequent Italian operas; 4. Les V&&&234;pres siciliennes and its influence on the subsequent Italian operas; 5. Don Carlos and after; Appendix: Significant theoretic and aesthetic texts.

    Több