Valuing Nineteenth-Century Italian Opera Fantasias for Woodwind Instruments: Trash Music
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032491769
ISBN10:10324917611
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:244 oldal
Méret:234x156 mm
Súly:612 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 26 Illustrations, black & white; 26 Halftones, black & white; 10 Tables, black & white
682
Témakör:

Valuing Nineteenth-Century Italian Opera Fantasias for Woodwind Instruments

Trash Music
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 135.00
Becsült forint ár:
65 205 Ft (62 100 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

52 164 (49 680 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 13 041 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book approaches opera fantasias ? instrumental works that use themes from a single opera as the body of their virtuosic and flamboyant material ? both historically and theoretically, concentrating on compositions for and by woodwind-instrument performers in Italy in the nineteenth century.

Hosszú leírás:

This book approaches opera fantasias ? instrumental works that use themes from a single opera as the body of their virtuosic and flamboyant material ? both historically and theoretically, concentrating on compositions for and by woodwind-instrument performers in Italy in the nineteenth century.


Important overlapping strands include the concept of virtuosity and its gradual demonization, the strong gendered overtones of individual woodwind instruments and of virtuosity, the distinct Italian context of these fantasias, the presentation and alteration of opera narratives in opera fantasias, and the technical and social development of woodwind instruments. Like opera itself, the opera fantasia is a popular art form, stylistically predictable yet formally flexible, based heavily on past operatic tradition and prefabricated materials. Through archival research in Italy, theoretical analysis, and exploration of European cultural contexts, this book clarifies a genre that has been consciously stifled and societal resonances that still impact music reception and performance today.

Tartalomjegyzék:

Introduction


Chapter 1: The opera fantasia in musicological context 



Chapter 2: The Italian context 



Chapter 3: Genre theory and the opera fantasia 


Chapter 4: Gender implications of the opera fantasia 


Chapter 5: A return to musical narrative through the opera fantasia 


Chapter 6: Opera fantasias on Verdi?s Rigoletto, Il trovatore, and Un ballo in maschera 


Conclusion