
Theatres of the Body ? Dance and Discourse in Antebellum Philadelphia
Dance and Discourse in Antebellum Philadelphia
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 99.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 010 Ft off)
- Discounted price 45 094 Ft (42 946 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
50 103 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó ML ? Temple University Press
- Megjelenés dátuma 2025. július 18.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781439923030
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem300 oldal
- Méret 229x152x15 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 22 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Forthcoming Spring 2025
TöbbHosszú leírás:
Theatres of the Body is Lynn Matluck Brooks’ critical examination of danced stage productions in antebellum Philadelphia. Starting in the 1820s, Brooks explores visual art and social and theatrical dancing across different classes, focusing on the work of E. W. Clay. Continuing through the 1830s, she looks at pantomime ballets and blackface minstrelsy through a political lens, asking questions regarding citizenship, slavery, and freedom. At the time, the city boasted the largest number of native-born ballet dancers in the young nation. Philadelphia also became a creative home to blackface star T. D. Rice, who helped popularize that performance genre.
Reviewing print culture in the 1840s, Brooks shows how newspapers, magazines, and popular fiction provided documentation of dancing in Philadelphia as well as the responses of dance commentators, practitioners, and moralists. Theatres of the Body also considers the interplay of science with dance in the 1850s, which impacted both dance practices and reception.
Providing an expansive historiography of these significant contributions to dance in the United States, Brooks deepens our understanding of antebellum culture and history.