
The Value of Aesthetics
Oaxacan Woodcarvers in Global Economies of Culture
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 23.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 214 Ft off)
- Discounted price 10 927 Ft (10 407 Ft + 5% áfa)
12 141 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Texas Press
- Megjelenés dátuma 2019. szeptember 1.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781477318812
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem204 oldal
- Méret 229x152x15 mm
- Súly 340 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8-page color insert, 1 b&w map 42
Kategóriák
Rövid leírás:
Hosszú leírás:
Unlike many other handicrafts in the Mexican state of Oaxaca, which have long cultural and historical trajectories, Oaxacan woodcarving began in the second half of the twentieth century and has always been done for the commercial market. In The Value of Aesthetics, Alanna Cant explores how one family’s workshop in the village of San Martín Tilcajete has become the most critically and economically successful, surpassing those of neighbors who use similar materials and techniques. The dominance of this family is tied to their ability to produce a new aesthetic that appeals to three key “economies of culture”: the tourist market for souvenirs, the national market for traditional Mexican artesanías, and the international market for indigenous art.
Offering a new analytical model by which anthropologists can approach visual aesthetics and conceptualize the power of artworks as socially active objects, The Value of Aesthetics shows how aesthetic practices produce and redefine social and political relationships. By investigating the links between aesthetics and issues of production, authorship, ownership, and identity, Cant shows aesthetic change to be a process that ultimately repackages everyday life into commodified objects in Oaxaca.
Tartalomjegyzék:
- Acknowledgments
- Introduction
- Chapter 1. The Alluring Thing Itself
- Chapter 2. Aesthetics of Work in Woodcarving
- Chapter 3. Authorship and Its Consequences
- Chapter 4. Artesanías into Ethnic Art
- Chapter 5. The Art of Indigeneity
- Chapter 6. The Allure of Art and Intellectual Property
- Conclusion: At the End of the Aura
- Appendix: A Note on Names
- References
- Index