• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • 0
    The Unintended ? Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism: Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism

    The Unintended ? Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism by Huerta, Monica;

    Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism

    Sorozatcím: America and the Long 19th Century; 26;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 23.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        12 141 Ft (11 563 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 428 Ft off)
      • Discounted price 9 713 Ft (9 250 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó MI ? New York University
    • Megjelenés dátuma 2023. június 26.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781479812400
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem336 oldal
    • Méret 227x175x24 mm
    • Súly 466 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 19 b/w illustrations
    • 515

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Reimagines photography through the long history of ideas of expression

    The end of the nineteenth century saw massive developments and innovations in photography at a time when the forces of Western modernity?industrialization, racialization, and capitalism?were quickly reshaping the world. The Unintended slows down the moment in which the technology of photography seemed to speed itself?and so the history of racial capitalism?up. It follows the substantial shifts in the markets, mediums, and forms of photography during a legally murky period at the end of the nineteenth century. Monica Huerta traces the subtle and paradoxical ways legal thinking through photographic lenses reinscribed a particular aesthetics of whiteness in the very conceptions of property ownership.

    The book pulls together an archive that encompasses the histories of performance and portraiture alongside the legal, pursuing the logics by which property rights involving photographs are affirmed (or denied) in precedent-setting court cases and legal texts. Emphasizing the making of ?expression? into property to focus our attention on the failures of control that cameras do not invent, but rather put new emphasis on, this book argues that designations of control?s absence are central to the practice and idea of property-making.

    The Unintended proposes that tracking and analyzing the sensed horizons of intention, control, autonomy, will, and volition offers another way into understanding how white supremacy functions. Ultimately, its unique historical reading practice offers a historically-specific vantage on the everyday workings of racial capitalism and the inheritances of white supremacy that structure so much of our lives.



    When you look at a photograph, whose expression do you see? This is a question of perception, but it is also a question of property rights. The Unintended considers ?stories about photography?s history as property? and shows how much is at stake when someone claims to own an image. Expression gives way to possession, and matters of law, credit, identity, and aesthetics all hang in the balance. Monica Huerta seems to deliver a surprising analytic turn on every page. This book made my head spin.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    The Unintended ? Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism: Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism

    The Unintended ? Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism: Photography, Property, and the Aesthetics of Racial Capitalism

    Huerta, Monica;

    12 141 Ft

    next