
The Turnpike Road System in England
1663-1840
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 46.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 656 Ft off)
- Kedvezményes ár 18 624 Ft (17 738 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
23 280 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2007. február 15.
- ISBN 9780521033916
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem316 oldal
- Méret 229x152x19 mm
- Súly 471 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book studies the development and administration of turnpike trusts in England from 1663 to 1840.
TöbbHosszú leírás:
This book deals with the development and administration of turnpike trusts in England from the creation of the first turnpike authority in 1663 to the coming of the the railways in 1840. It is concerned specifically with assessing the economic importance of the trusts before and during the Industrial Revolution. The author begins by analysing the importance of the roads in relation to the entire transport network in the seventeenth century and then examines the legislative development of the trust device and spread of the turnpike trusts throughout the country. The financing of the trusts and the way in which they were managed are considered and the relative success of the turnpikes are assessed by looking at the movement in the costs of land transport. The study is based on parliamentary records and on original trust documents, studied on a country-wide basis. By examining this material Dr Albert is able to provide a detailed and comprehensive history of English turnpike trusts which will supersede in many respects the standard accounts of the subject written in the early 1900s.
TöbbTartalomjegyzék:
List of maps; List of charts; Preface; Acknowledgements; Abbreviations; Introduction; 1. The transport system in the late seventeenth century; 2. The origins of the turnpike trust; 3. The development of the turnpike system; 4. Trust administration; 5. The financing of the turnpike system; 6. The rate of interest and the turnpike trusts; 7. Trust road repair; 8. Movements in the cost of road transport; Summary and conclusions; Appendices; Bibliography; Index.
Több