
The Strength of Poetry
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 33.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 720 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 482 Ft (14 745 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
17 202 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2003. február 20.
- ISBN 9780199261390
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem276 oldal
- Méret 215x138x15 mm
- Súly 334 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
James Fenton is one of the country's most acclaimed poets and author of The Memory of War and Children in Exile (1983) and the Whitbread Prize winning Out of Danger (1994). Formerly a critic for New Statesman and The Times, and for many years a far east correspondent for The Independent, Fenton succeeded Seamus Heaney as the Oxford Professor of Poetry in 1994. His lectures, delivered between 1994 and 1999, include discussions of such luminaries as Larkin, Eliot, Heaney, Yeats, Auden, and Hughes.
TöbbHosszú leírás:
Why should a poet feel the need to be original? What is the relationship between genius and apprenticeship? James Fenton, Oxford Professor of Poetry 1994-1999 and winner of the Whitbread Prize for Poetry, examines some of the most intriguing questions behind the making of the art - issues of creativity and the 'earning' of success, of judgement, tutorage, rivalry, and ambition. With the contextual richness of a former foreign-correspondent, Fenton goes on to consider the juvenilia of Wilfred Owen, the 'scarred' lines of Philip Larkin, the inheritance of imperialism, and issues of 'constituency' in Seamus Heaney. He looks too at Marianne Moore, Elizabeth Bishop, Sylvia Plath, and their contrasting 'feminisms', at D. H. Lawrence, 'welcoming the dark'; and in the end, W. H. Auden - that defining influence upon Fenton's own poetry - who receives extended coverage in the final quarter of the book.
Immensely readable, The Strength of Poetry is a major account of modern poetry from one of its leading figures.
[Fenton's] formidable intelligence, elegance and dry wit makes this a rare beast: a collection of poetry criticism that richly rewards rereading.
Tartalomjegyzék:
A Lesson from Michelangelo
Wilfred Owen's Juvenilia
Philip Larkin: Wounded by Unschrapnel
Goodbye to All That
The Orpheus of Ulster
Becoming Marianne Moore
The Many Arts of Elizabeth Bishop
Lady Lazarus
Men, Women, and Beasts
Auden on Shakespeare's Sonnets
Blake Auden and James Auden
Auden in the End