The Russian Kurosawa: Transnational Cinema, or the Art of Speaking Differently
 
A termék adatai:

ISBN13:9780192866004
ISBN10:0192866001
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:368 oldal
Méret:26x164x241 mm
Súly:1 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 72 Figures
600
Témakör:

The Russian Kurosawa

Transnational Cinema, or the Art of Speaking Differently
 
Sorozatcím: Global Asias;
Kiadó: OUP Oxford
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 78.00
Becsült forint ár:
37 674 Ft (35 880 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

30 139 (28 704 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 7 535 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

Offers a new historical and thematic perspective on the work of the renowned Japanese director Akira Kurosawa through a detailed discussion of the four films he made based on Russian sources.

Hosszú leírás:
The Russian Kurosawa offers a new historical perspective on the work of the renowned Japanese film director Akira Kurosawa. It uncovers Kurosawa's debt to the intellectual tradition of Japanese-Russian democratic dissent, reflected in the affinity for Kurosawa's worldview expressed by such Russian directors as Grigory Kozintsev and Andrei Tarkovsky. Through a detailed discussion of the Russian subtext of Kurosawa's cinema, most clearly manifested in the director's films based on Dostoevsky, Tolstoy, Gorky, and Arseniev, the book shows that Kurosawa used Russian intertexts to deal with the most politically sensitive topics of postwar Japan. Locating the director in the cultural tradition of Russian-inflected Japanese anarchism, the book challenges prevalent views of Akira Kurosawa as an apolitical art house director or a conformist studio filmmaker of muddled ideological alliances by offering a philosophically consistent picture of the director's participation in postwar debates on cultural and political reconstruction.
Tartalomjegyzék:
Introduction
"Some Nice Music": The Russian Subtext of Kurosawa's Films
"Toad in a Box": Self-Restoration as People's History
The Idiot: Where the East Meets the West
"To live! To live how?": Tolstoyan Religion in Ikiru
The Lower Depths: Beggar Cinema, or Resistance to National Narcissism
The Erased Grave of Dersu Uzala: A Nonwar Cinema of Memory and Mourning