The Rhetoric of Religious Cults

Terms of Use and Abuse
 
Kiadás sorszáma: 2005
Kiadó: Palgrave Macmillan
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: 1 pieces, Book
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
EUR 106.99
Becsült forint ár:
44 149 Ft (42 047 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

35 319 (33 638 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 8 830 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:
The Rhetoric of Religious Cults takes as its departure point the notion that 'cults' have a distinctive language and way of recruiting members. First outlining a rhetorical framework, which encompasses contemporary discourse analysis, the persuasive texts of three movements - Scientology, Jehovah's Witnesses and Children of God - are analysed in detail and their discourse compared with other kinds of recruitment literature. Cults' distinctive negative profile in society is not matched by a linguistic typology. Indeed, this negative profile seems to rest on the semantics and application of the term 'cult' itself.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgements Introduction The 'Cults' and the Canons The Church of Scientology 'The Story of Dianetics and Scientology' The Jehovah's Witnesses The Family Is Cult Language Distinctive? Cults: What They Are Cults, Cults Everywhere? Conclusion: McKinsey as Cult? Bibliography Index