
The Political Economy of Egyptian Media
Business and Military Elite Power and Communication after 2011
Sorozatcím: Political Communication and Media Practices in the Middle East and North Africa;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 604 Ft off)
- Discounted price 34 415 Ft (32 776 Ft + 5% áfa)
43 018 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó I.B. Tauris
- Megjelenés dátuma 2023. június 29.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9780755643073
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 516
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book critically analyses the hegemony of Egypt's business and military elites and the private media they own or control. Arguing that this hegemony requires the exercise of power to maintain consent under changing conditions such as the 2011 uprising and the 2013 military coup, the book answers the central question of why and how Egypt's ruling elites control the media. Situated within the interdisciplinary domain of 'critical political economy' (CPE), the book focuses on popular privately-owned newspapers and TV channels and their ownership using a qualitative approach involving fifteen interviews conducted over seven years with key actors and experts in the Egyptian media landscape for unprecedented insight. As the first book on the political economy of Egyptian media, The Political Economy of Egyptian Media serves as a case study and a country profile and will be of appeal to scholars and experts of Middle Eastern studies, political sciences, media and the political economy of communication, among others.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements
Foreword by Charles Tripp
1 Introduction
2 A Critical Overview of Egypt's Media Market
3 A Political Economy of Egypt's Distorted Advertising Market
4 Social Media as a Political Space
5 The Fall of Mubarak and Morsi: A Review of News Coverage
6 The Military as Media Producers: Politics and Drama on al-Sisi's TV
7 Conclusion
Notes
Bibliography
Index

The Political Economy of Egyptian Media: Business and Military Elite Power and Communication after 2011
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
43 018 Ft