
The Market Economy and Christian Ethics
Sorozatcím: New Studies in Christian Ethics; 14;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 90.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 555 Ft off)
- Kedvezményes ár 40 994 Ft (39 042 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
45 549 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1999. október 7.
- ISBN 9780521470483
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem340 oldal
- Méret 224x147x24 mm
- Súly 510 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Focuses on cultural and ethical implications of market economics in the modern world.
TöbbHosszú leírás:
Peter Sedgwick explores the relation of a theology of justice to that of human identity in the context of the market economy, and engages with critics of capitalism and the market. He examines three aspects of the market economy: first, how does it shape personal identity, through consumption and the experience of paid employment in relation to the work ethic? Second, what impact does the global economy have on local cultures? Finally, as manufacturing changes out of all recognition through the impact of technology and global competition, what is the effect in terms of poverty? Drawing on the response of the Catholic Church, both in the United States and in papal encyclicals, to the market economy from 1985-1991, Sedgwick argues that its involvement deserves to be better known. Moreover, he recommends that the Churches remain part of the debate in reforming and humanizing the market economy.
"Sedgwick is clear and well organized, developing a nuanced argument in dialog with important interlocutors. Recommended for upper-division undergraduates, graduates and faculty." Choice
Tartalomjegyzék:
General editor's preface; Acknowledgements; Introduction; 1. Modernity, the market and human identity; 2. Consumerism and personal identity; 3. The work ethic; 4. Globalization; 5. The response of the churches; 6. Concluding reflections; Notes; Select bibliography; Index of names and subjects; Index of biblical references.
Több