• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Colonization of Unfamiliar Landscapes: The Archaeology of Adaptation

    The Colonization of Unfamiliar Landscapes by Rockman, Marcy; Steele, James;

    The Archaeology of Adaptation

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Kedvezményes ár 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    73 384 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    A series of case studies examines the archaeological evidence for and interpretations of landscape learning from the movement of the first pre-modern humans into Europe to the English colonists at Jamestown.

    Több

    Hosszú leírás:

    This innovative and important volume presents the archaeological and anthropological foundations of the landscape learning process. Contributions apply the related fields of ethnography, cognitive psychology, and historical archaeology to the issues of individual exploration, development of trail systems, folk knowledge, social identity, and the role of the frontier in the growth of the modern world.


    A series of case studies examines the archaeological evidence for and interpretations of landscape learning from the movement of the first pre-modern humans into Europe, peoplings of the Old and New World at the end of the Ice Age, and colonization of the Pacific, to the English colonists at Jamestown.


    The final chapters summarize the implications of the landscape learning idea for our understanding of human history and set out a framework for future research.



    'A very welcome addition to a respectable field.' - Cambridge Archaeological Journal


    "...this book makes important contributions to the continuing study of landscape, and the bridging interdisiplinary gaps between archaeology and anthropology." Joost Fontein, University of Edinburgh

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Tables and Figures  List of Contributors  Foreword  Acknowledgements  Editors' Introduction  Section One: Conceptual Frameworks  1. Knowledge and Learning in the Archaeology of Colonization  2. Human Wayfinding Behaviour  3. Colonization of New Land by Hunter-Gatherers: Expectations and Implications Based on Ethnographic Data  4. Tracking the Role of Pathways in the Evolution of a Human Landscape: the St. Croix Riverway in Ethnohistorical Perspective  5. Mining Rushes and Landscape Learning in the Modern World  Section 2: Case Studies  6. Landscape Learning and the Earliest Peopling of Europe  7. The Social Context of Landscape Learning and the Lateglacial - Early Postglacial Recolonization of the British Isles  8. "Where Do We Go From Here?": Modelling the Decision-Making Process During Exploratory Dispersal  9. Deerslayers, Pathfinders and Icemen: Origins of the European Neolithic as Seen from the Frontier  10. Entering Uncharted Waters: Models of Initial Colonization in Polynesia  11. The Weather is Fine: Wish You Were Here, Because I'm the Last One Alive: 'Learning' the Environment in the English New World Colonies  Section 3: Advances in Theory and Method  12. Colonizing New Landscapes: Archaeological Detectability of the First Phase  13. Lessons in Landscape Learning  Index

    Több