
The Child's World of Illness
The Development of Health and Illness Behaviour
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 135.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 832 Ft off)
- Kedvezményes ár 61 491 Ft (58 563 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
68 323 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1988. június 30.
- ISBN 9780521328739
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem300 oldal
- Méret 236x158x23 mm
- Súly 593 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Discusses the languages of illness which we use to present our discomforts to others through an exploration of the child's world of illness.
TöbbHosszú leírás:
How do I decide I am ill; how do I decide that my children are ill? How do I learn effective ways of conveying to others that I am ill? This book discusses the languages of illness which we use to present our discomforts to others through an exploration of the child's world of illness. It looks at how illness concepts are introduced to children, how the causes of illness and 'germ' rationales are incorporated into the socialisation of children, and how a particular morality about health and illness is expressed. Besides the analysis of the social context within which the children's views are developing, the book presents the children's own views from three years old up to thirteen. How we talk about illness can have as important consequences as the methods we use to cure it. This book persuades the reader to look more closely at the language of illness, allowing a reappraisal to medical practice, school health programmes and class teaching, health education and even the differences in health between the social classes. In this way it forges a link between physical medicine and psychotherapy, providing the developmental perspective of illness behaviour which has long been lacking.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements; Glossary; 1. Presenting a problem; 2. The form of dialogue; 3. What has gone before: some background information; 4. The primary structure to the child's world of illness; 5. Germs and bugs: causal agents; 6. Dirt and fresh air: the exogenous system; 7. My castle and the good germs: the endogenous system and its boundary; 8. 'Pretend illness': an analysis of how communication patterns can foster particular forms of complaints; 9. The consultation: a form of dialogue; 10. Health education and health promotion; Appendices; References; Index.
Több