
The Bloomsbury Handbook of Popular Music and Social Class
Sorozatcím: Bloomsbury Handbooks;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 250 Ft off)
- Discounted price 17 001 Ft (16 191 Ft + 5% áfa)
21 251 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2022. február 24.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781501393433
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem616 oldal
- Méret 249x173x30 mm
- Súly 1160 g
- Nyelv angol 282
Kategóriák
Hosszú leírás:
The Bloomsbury Handbook of Popular Music and Social Class is the first extensive analysis of the most important themes and concepts in this field. Encompassing contemporary research in ethnomusicology, sociology, cultural studies, history, and race studies, the volume explores the intersections between music and class, and how the meanings of class are asserted and denied, confused and clarified, through music. With chapters on key genres, traditions, and subcultures, as well as fresh and engaging directions for future scholarship, the volume considers how music has thought about and articulated social class. It consists entirely of original contributions written by internationally renowned scholars, and provides an essential reference point for scholars interested in the relationship between popular music and social class.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Illustrations
Notes on Contributors
Acknowledgments
Introduction
Part I: Methodologies
1. Music, Class, and Taste. Being In-Between: Popular Music and Middlebrow Tastes (Morten Michelsen, Aarhus University, Denmark)
2. Music, Class, and Consumption/Reception. The Impact of Social Class on Parental Responses to Popular Music in Britain, c.1955-1975 (Gillian A. M. Mitchell, St Andrews, Scotland)
3. Music, Class, and Production. Social Class and the Negotiation of Selling Out in a Southern California Indie Rock Scene (Timothy D. Taylor, University of California Los Angeles, USA)
4. Music, Class, and Status. It's Up to You: Class, Status, and Punk Politics in Rock against Racism (Rebecca Binns, Independent Scholar, UK)
5. Music, Class, and Education. Hegemony, Symbolic Violence, and Popular Music Education: A Matter of Class (Alison Butler and Ruth Wright, Western University, Canada)
6. Music, Class, and Digitization. "Every Noise at Once": Online Music Discovery Maps and Cosmopolitan Subjectivities (Matthew Ord, Newcastle University, UK)
7. Music, Class, and Globalization. Art at the Cutting Edge: Class, Cultures, and Globalization in African and Middle Eastern World Music (Mark LeVine, University of California Irvine, USA)
8. Music, Class, and Censorship. Popular Music, Class, and Censorship in the PRC (Hon-Lun Yang, Hong Kong Baptist Univesity, Hong Kong)
Part II: Theoretical Approaches
9. Music, Class, and Gender. Gaahl-Monster or Postmodern Prometheus?: Masculinity, Class, and Norwegian Black Metal (Stan Hawkins and Nina Nielsen, University of Oslo, Oslo)
10. Music, Class, and Sexuality. Women's Music,

The Bloomsbury Handbook of Popular Music and Social Class
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 251 Ft