• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • 0
    The Battle for the High Street: Retail Gentrification, Class and Disgust

    The Battle for the High Street by Hubbard, Phil;

    Retail Gentrification, Class and Disgust

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 106.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 385 Ft (43 223 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 077 Ft off)
      • Discounted price 36 307 Ft (34 578 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2017
    • Kiadó Palgrave Macmillan
    • Megjelenés dátuma 2017. február 10.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9781137521521
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem260 oldal
    • Méret 210x148 mm
    • Súly 4552 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 Illustrations, color
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book analyses the social and cultural status of high streets in the age of recession and austerity. High streets are shown to have long been regarded as the heart of many communities, but have declined to a state where boarded-up and vacant retail units are a familiar sight in many British cities. The book argues that the policies deemed necessary to revive the fortunes of high streets are often thinly-veiled attacks on the tastes and cultures of the working class. Policy-makers often promote boutiques, art galleries and upmarket cafés at the expense of some of the outlets frequented by less affluent populations, including betting shops, fast food takeaways, discount stores and bargain booze outlets. 

    Highlighting the social and cultural roles that so-called 'dying' high streets continue to play in the lives of working class and disadvantaged populations, this book provides a powerful argument against retail gentrification, and a timely analysis of class conflict in austerity Britain. It will be of great interest to scholars of geography, social policy and cultural studies.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book analyses the social and cultural status of high streets in the age of recession and austerity. High streets are shown to have long been regarded as the heart of many communities, but have declined to a state where boarded-up and vacant retail units are a familiar sight in many British cities. The book argues that the policies deemed necessary to revive the fortunes of high streets are often thinly-veiled attacks on the tastes and cultures of the working class. Policy-makers often promote boutiques, art galleries and upmarket cafés at the expense of some of the outlets frequented by less affluent populations, including betting shops, fast food takeaways, discount stores and bargain booze outlets. 

    Highlighting the social and cultural roles that so-called 'dying' high streets continue to play in the lives of working class and disadvantaged populations, this book provides a powerful argument against retail gentrification, and a timely analysis of class conflict in austerity Britain. It will be of great interest to scholars of geography, social policy and cultural studies.


    Több

    Tartalomjegyzék:

    Foreword. Gentrification and Retail Change.- Chapter 1. The 'Death' of the High Street.- Chapter 2. Going Out of Town.- Chapter 3. Reviving the High Street.- Chapter 4. 24-Hour Party People.- Chapter 5. Sexing it Up.- Chapter 6. Place Your Bets.- Chapter 7. Fast Food, Slow Food.- Chapter 8. Bohemia on the High Street.- Chapter 9. Conclusion: Vital and Viable?.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    The Battle for the High Street: Retail Gentrification, Class and Disgust

    The Battle for the High Street: Retail Gentrification, Class and Disgust

    Hubbard, Phil;

    45 385 Ft

    next