
Teaching Mathematics Through Problem-Solving
A Pedagogical Approach from Japan
Sorozatcím: Studies in Mathematical Thinking and Learning Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
- Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2021. április 1.
- ISBN 9780367858810
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem228 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 600 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 145 Illustrations, black & white; 14 Halftones, black & white; 131 Line drawings, black & white; 23 Tables, black & white 192
Kategóriák
Rövid leírás:
Based on the innovative Japanese approaches of Teaching Through Problem-Solving (TTP), this engaging book from renowned mathematics education scholar Akihiko Takahashi offers an in-depth introduction to teaching mathematics through problem-solving for both primary and lower secondary grades.
Több
Hosszú leírás:
This engaging book offers an in-depth introduction to teaching mathematics through problem-solving, providing lessons and techniques that can be used in classrooms for both primary and lower secondary grades. Based on the innovative and successful Japanese approaches of Teaching Through Problem-solving (TTP) and Collaborative Lesson Research (CLR), renowned mathematics education scholar Akihiko Takahashi demonstrates how these teaching methods can be successfully adapted in schools outside of Japan.
TTP encourages students to try and solve a problem independently, rather than relying on the format of lectures and walkthroughs provided in classrooms across the world. Teaching Mathematics Through Problem-Solving gives educators the tools to restructure their lesson and curriculum design to make creative and adaptive problem-solving the main way students learn new procedures. Takahashi showcases TTP lessons for elementary and secondary classrooms, showing how teachers can create their own TTP lessons and units using techniques adapted from Japanese educators through CLR. Examples are discussed in relation to the Common Core State Standards, though the methods and lessons offered can be used in any country.
Teaching Mathematics Through Problem-Solving offers an innovative new approach to teaching mathematics written by a leading expert in Japanese mathematics education, suitable for pre-service and in-service primary and secondary math educators.
"Akihiko Takahashi has been at the heart of Teaching Through Problem-Solving (TTP) from its very beginnings in Japan, first as a master teacher, and then as a researcher and coach. In this volume he brings the central ideas of TTP to Western readers. If you?ve wondered why Japanese teachers and students do so well at mathematics, this book will show you why and show you how."
- Alan Schoenfeld, Series Editor, from the Foreword
TöbbTartalomjegyzék:
Foreword by Alan Schoenfeld, Series Editor
Preface
Chapter 1 Development and Major Concepts of Japanese "Teaching Through Problem-Solving" (TTP)
1.1 The Need to Move Beyond the Lecture Method
1.2 What is Japanese TTP?
1.3 Progression of TTP in Japan
1.4 The TTP Classroom
1.5 The Four Kinds of Whole Class Discussions (Neriage) in TTP
1.6 Types of TTP lessons
Chapter 2 TTP Lessons You Can Use
2.1 TTP Lessons to Develop Conceptual and Procedural Understandings
2.2 TTP Lessons to Expand Understanding
2.3 TTP Lessons with Multiple Correct Solutions
Chapter 3 Designing Your Own TTP Lessons
3.1 Kyouzai Kenkyuu, the Necessary Groundwork
3.2 Modify Existing Problems to Create TTP Lessons
3.3 How to Write a TTP Lesson Plan
Chapter 4 How TTP and Collaborative Lesson Research Can Change Your School
4.1 Jyugyou Kenkyuu, Japan?s Professional Development Program
4.2 Using CLR at Your School to Implement TTP
4.3 Advantages of CLR
Index
Több