
Sport Tourism
Sorozatcím: Sport in the Global Society;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 150.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 183 Ft off)
- Kedvezményes ár 60 732 Ft (57 840 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
75 915 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2006. március 13.
- ISBN 9780415348096
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem288 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 690 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
The book draws upon theories and concepts from sociology and anthropology (the socio-cultural perspective), sport and tourism studies, and business studies and discuss how they might be applied to the study of sport tourism.
TöbbHosszú leírás:
The study of sport tourism is on the cusp of moving from a descriptive phase of research into an analytical phase. Consequently, many academics and graduate students are searching for theories upon which to ground their work. This book draws upon theories and concepts from sociology and anthropology (the socio-cultural perspective), sport and tourism studies, and business studies. One of the dangers of a new area of study is that the body of knowledge is built on a range of seemingly unrelated studies. By grounding work in a theoretical perspective, future work can be linked to, and contribute to building a cohesive understanding of various aspects of sport tourism.
This book is an edited collection written by some of the top scholars working in a particular domain throughout the world, providing a compendium of theories and concepts that can be used to frame research on various aspects of sport tourism.
This volume was previously published as a special issue of the journal Sport in Society.
TöbbTartalomjegyzék:
Part 1: Theoretical Overview 1. Overview Heather Gibson Part 2: Understanding Sport Tourism: Socio-Cultural Perspectives 2. Constraints Ed Jackson and Tom Hinch 3. Serious Leisure Ian Jones and Chris Green 4. Nostalgia Sean Gammon and Sheranne Fairely Part 2: Sport and Tourist Studies: Theories and Paradigms 5. Tourist Roles Heather Gibson 6. The Place of Sport Tourism in Destination Branding Laurence Chalip 7. Seasonality/Attractions Framework James Higham 8. Host and Guest Relations Elizabeth Fredline 9. Globalization Mike Silk and John Amis Part 3: Business Studies: Concepts and Paradigms 10. Marketing Tracey Harrison-Hill and Laurence Chalip 11. Service Quality Des Thwaites and Simon Chadwick 12. Economics Trevor Mules and Larry Dwyer 13. Policy and Planning Mike Weed 14. (Destination) Management Marg Deery and Leo Jago Part 4: Bringing it all Together 15. Conclusions and Way Forward Heather Gibson
Több