• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Sound Media: From Live Journalism to Music Recording

    Sound Media by Nyre, Lars;

    From Live Journalism to Music Recording

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Kedvezményes ár 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    73 384 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Sound Media considers how music recording, radio broadcasting and muzak influence people's daily lives and introduces the many and varied creative techniques that have developed in music and journalism throughout the 20th century.

    Több

    Hosszú leírás:

    Sound Media considers how music recording, radio broadcasting and muzak influence people's daily lives and introduces the many and varied creative techniques that have developed in music and journalism throughout the twentieth century. Lars Nyre starts with the contemporary cultures of sound media, and works back to the archaic soundscapes of the 1870s.


    The first part of the book devotes five chapters to contemporary digital media, and presents the internet, the personal computer, digital radio (news and talk) and various types of loudspeaker media (muzak, DJ-ing, clubbing and PA systems). The second part examines the historical accumulation of techniques and sounds in sound media, and presents multitrack music in the 1960s, the golden age of radio in the 1950s and back to the 1930s, microphone recording of music in the 1930s, the experimental phase of wireless radio in the 1910s and 1900s, and the invention of the gramophone and phonograph in the late nineteenth century.


    Sound Media includes a soundtrack on downloadable resources with thirty-six examples from broadcasting and music recording in Europe and the USA, from Edith Piaf to Sarah Cox, and is richly illustrated with figures, timelines and technical drawings.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements  Soundtrack  Figures  1. Theoretical Introduction to Sound Media  Part I: The Present Time  2. The Acoustic Computer. Nervous experiments with Sound Media  3. Synthetic Music. Digital Recording in Great Detail  4. The Mobile Public. Journalism for Urban Navigators  5. Phone Radio. Personality Journalism in Voice Alone  6. Loudspeaker Living. Pop Music is Everywhere  Part II: Backwards History  7. Tape Control. A Revolution in Music Recording 1970s ? 1950s  8. The Acoustic Nation. Live Journalism 1960s ? 1930s  9. Microphone Moods. Music Recording 1940s ? 1930s  10. The Live Public. Experiments in Broadcasting 1920s ? 1900s  11. The Repeating Machine.  Music Recording 1920s ? 1870s.  Literature.  Soundtrack Supplement.  Index

    Több