
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 104.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 263 Ft off)
- Kedvezményes ár 47 371 Ft (45 115 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
52 634 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1999. szeptember 28.
- ISBN 9780521633017
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem336 oldal
- Méret 234x151x22 mm
- Súly 660 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 45 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book, first published in 1999, studies the work of a generation of 'respondents' to the New York School.
TöbbHosszú leírás:
This book, first published in 1999, studies the work of a generation of 'respondents' to the New York School, including Robert Rauschenberg, Jasper Johns and Cy Twombly, who reintroduced pictorialism and verbal content in their paintings and assemblages. Their work, Marjorie Welish argues, often alludes to the history of art and culture. Also examined are the work of Minimal and Conceptual artists, particularly Donald Judd and Sol Le Witt, who sought to make objective and theoretical artefacts in response to the subjectivity that Abstract Expressionism had promoted. By interpreting the work of these artists in the light of contemporary issues, Welish offers a fresh re-evaluation of some of the major trends and production of post-war American painting.
'Welish not only educates her readers about art, she also informs them about art writing ... takes on complex questions surrounding the distinctions between description, interpretation, and evaluation--and provides us with sage advice about how to adjust to changes in the way social and cultural matters are ordered and how regimes of knowledge and belief can be appraised.' Craig Adcock, College Art Association Reviews
Tartalomjegyzék:
Part I. Narrating the Hand: 1. Pail for Ganymede: Rauschenberg's sculpture; 2. Texas, Japan, etc.: Rauschenberg's sense of place; 3. The art of Cy Twombly; 4. The art of being sparse, porous, scattered; 5. Narrating the hand: Cy Twombly and Mary Kelly; 6. When is a door not a door?; 7. Frame of mind: interpreting Jasper Johns; 8. Jasper's patterns; 9. The specter of art hype and the ghost of Yves Klein; Part II. Expressionism and Other Expressivites: 10. Harold Rosenberg: transforming the earth; 11. The art of Philip Guston; 12. Gestural aftermath; 13. Contesting leisure: Alex Katz and Eric Fischl; Part III. Ideas of Order: 14. Indeterminacy meets encyclopedia: the art of Kestutis Zapkus; 15. A Greenberg retrospective; 16. Abstractions: Barnett Newman and James Turrell; 17. Literature of silence (Nancy Haynes); 18. Boulders from Flatland: the drawings of Jene Highstein; 19. Box, aspects of (Donald Judd); 20. Quality through quantity; 21. Maquettes and models: Siah Armajani and Hannes Bruner; 22. Ideas of order (Sol Le Witt); 23. Contextualizing 'The Open Work'.
Több