
Shadow of the New Deal ? The Victory of Public Broadcasting
The Victory of Public Broadcasting
Sorozatcím: The History of Media and Communication;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 91.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 606 Ft off)
- Discounted price 41 450 Ft (39 476 Ft + 5% áfa)
46 055 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma First Edition
- Kiadó MO ? University of Illinois Press
- Megjelenés dátuma 2023. augusztus 8.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9780252045110
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem244 oldal
- Méret 235x158x28 mm
- Súly 402 g
- Nyelv angol 527
Kategóriák
Hosszú leírás:
- Winner of the 2024 BEA Book Award
- Runner-up in the History Division of the Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC)
- Runner-up for the AJHA Book of the Year (American Journalism Historians Association).
Despite uncertain beginnings, public broadcasting emerged as a noncommercial media industry that transformed American culture. Josh Shepperd looks at the people, institutions, and influences behind the media reform movement and clearinghouse the National Association of Educational Broadcasters (NAEB) in the drive to create what became the Public Broadcasting Service and National Public Radio.
Founded in 1934, the NAEB began as a disorganized collection of undersupported university broadcasters. Shepperd traces the setbacks, small victories, and trial and error experiments that took place as thousands of advocates built a media coalition premised on the belief that technology could ease social inequality through equal access to education and information. The bottom-up, decentralized network they created implemented a different economy of scale and a vision of a mass media divorced from commercial concerns. At the same time, they transformed advice, criticism, and methods adopted from other sectors into an infrastructure that supported public broadcasting in the 1960s and beyond.
"Shadow of the New Deal is an ideal introduction for scholars new to the study of radio. . . . The book has an obvious appeal to media historians; indeed, it will no doubt become the standard reference work on this phase in radio history, though it offers fruitful information for scholars of other areas as well." --H-Net Reviews Több

Shadow of the New Deal ? The Victory of Public Broadcasting: The Victory of Public Broadcasting
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
46 055 Ft