Sculpture, weaving, and the body in Plato
 
A termék adatai:

ISBN13:9783111178196
ISBN10:3111178196
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:365 oldal
Méret:230x155 mm
Súly:650 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 4 Illustrations, black & white; 3 Illustrations, color
630
Témakör:

Sculpture, weaving, and the body in Plato

 
Sorozatcím: MythosEikonPoiesis; 17;
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: De Gruyter
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
EUR 119.95
Becsült forint ár:
49 497 Ft (47 140 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

39 598 (37 712 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 9 899 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This series is dedicated to classical studies in general. The featured essays primarily examine topics relating to the ancient world from the fields of literary, visual, media, theatre, religious, and cultural studies. There is a particular emphasis on the application of modern theories, e.g. in the sphere of anthropology, performativity and narrativity; interdisciplinary comparisons; the mythical/ritual and iconic poetics of texts and images; and the reception of classical material in this context.

Hosszú leírás:

Plato?s Timaeus is unique in Greek Antiquity for presenting the creation of the world as the work of a divine demiurge. The maker bestows order on sensible things and imitates the world of the intellect by using the Forms as models. While the creation-myth of the Timaeus seems unparalleled, this book argues that it is not the first of Plato?s dialogues to use artistic language to articulate the relationship of the objects of the material world to the world of the intellect.

The book adopts an interpretative angle that is sensitive to the visual and art-historical developments of Classical Athens to argue that sculpture, revolutionized by the advent of the lost-wax technique for the production of bronze statues, lies at the heart of Plato?s conception of the relation of the human soul and body to the Forms. It shows that, despite the severe criticism of mim?sis in the Republic, Plato?s use of artistic language rests on a positive model of mim?sis.

Plato was in fact engaged in a constructive dialogue with material culture and he found in the technical processes and the cultural semantics of sculpture and of the art of weaving a valuable way to conceptualise and communicate complex ideas about humans? relation to the Forms.