• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Role of Parents in Children's Academic Achievement: A specific sociocultural context

    Role of Parents in Children's Academic Achievement by Phillipson, Sivanes;

    A specific sociocultural context

      • 5% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 79.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        33 511 Ft (31 916 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 5% (cc. 1 676 Ft off)
      • Discounted price 31 836 Ft (30 320 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó LAP Lambert Academic Publishing
    • Megjelenés dátuma 2009. január 1.

    • ISBN 9783838301495
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem300 oldal
    • Méret 17x150x220 mm
    • Súly 415 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The relationship between intellectual ability and academic achievement is well established in the scientific literature. According to Vygotsky (1978), however, the path between a child's cognitive ability and their academic achievement is influenced by the important people in their lives. This book presents a research, which tested directly the controversial idea that parents play a crucial role in influencing their children's academic achievement because of the way that parents communicate their sociocultural values and practices. Evidence is demonstrated using an approach that employs both advance statistical methods including structural equation modelling and case profiles from interviews of parents and their children. In the light of the findings presented in this book, parents are encouraged to maximise their children's academic achievement through the creation of a mediation structure that directly communicates their beliefs and academic expectations. This long overdue book is useful for all students and researchers from the broad area of education and psychology, and most of all, for parents who care.

    Több