
Reforming Community
Music, Religious Change, and English Identity in Mid-Tudor London
Sorozatcím: Clemson University Press: Studies in British Musical Cultures;
- Kiadói listaár GBP 110.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
55 671 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Clemson University Press w
- Megjelenés dátuma 2025. július 28.
- ISBN 9781638041580
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 239x163 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Ebook available to libraries exclusively as part of the JSTOR Path to Open initiative.
The religious reforms of the mid-sixteenth century raised important questions about what it meant to be English in the Tudor period?after all, the medieval liturgy had been one of the few constants for English people of all ages and classes for centuries. Reforming Community examines the key role religious music played in the formation of English identity in the nation?s capital as the governments of Edward VI and Mary I imposed competing religious agendas on a populace whose members held a plurality of views about reform. The book begins by examining the relationship between the ?official? liturgical policies of Edward VI and Mary I and the practices of London?s parish churches, demonstrating that those across the confessional spectrum relied on links to the Henrician past to redefine their worship spaces. In the public sphere, however, supporters of the Edwardine and Marian governments sometimes differed; though both turned to the new genre of godly ballads, the former shaped discourses around Englishness and religion by promoting scripture-based song, while the latter relied heavily on public processions to reinforce an explicitly Catholic identity. Confession Carried Aloft thus argues that in using specific music to assert confessional preferences, Londoners sought to forge their own understanding of their identities separate from Catholic (and Protestant) Europe.
Több