ISBN13: | 9781032373522 |
ISBN10: | 10323735211 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 190 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 560 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 38 Illustrations, black & white; 38 Line drawings, black & white |
589 |
Közgazdaságtan
Média- és kommunikációs ipar
Irodalomtudomány általában, referensz művek
Nyelvhasználat, nyelvhelyesség
További könyvek a nyelvészet területén
Média és kommunikációtudomány általában
Könyvkiadás
Gazdasági jog
Közgazdaságtan (karitatív célú kampány)
Média- és kommunikációs ipar (karitatív célú kampány)
Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)
Nyelvhasználat, nyelvhelyesség (karitatív célú kampány)
További könyvek a nyelvészet területén (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Könyvkiadás (karitatív célú kampány)
Gazdasági jog (karitatív célú kampány)
Publishing Contracts and the Post Negotiation Space
GBP 35.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Drawing on the disciplines of cultural studies, law, publishing studies and cultural sociology, this book reveals a unique perspective from publishing professionals and authors within the post negotiation space, presenting the editor as a fundamental agent in the formation and application of publishing?s contractual terms.
Many writers dream of having their work published by a respected publishing house, but don?t always understand publishing contract terms ? what they mean for the contracting parties and how they inform book-publishing practice. In turn, publishers struggle to satisfy authors? creative expectations against the industry?s commercial demands. This book challenges our perceptions of these author?publisher power imbalances by recasting the publishing contract as a cultural artefact capable of adapting to the industry?s changing landscape. Based on a three-year study of publishing negotiations, Katherine Day reveals how relational contract theory provides possibilities for future negotiations in what she describes as a ?post negotiation space?.
Drawing on the disciplines of cultural studies, law, publishing studies and cultural sociology, this book reveals a unique perspective from publishing professionals and authors within the post negotiation space, presenting the editor as a fundamental agent in the formation and application of publishing?s contractual terms.
1. Introduction 2. A Contextual Discovery of Publishing Agreements 3. Viewing the Artefact: an overview of publishing boilerplates 4. Assessing the Field: what the survey says 5. The Contract in Motion: an in-depth exploration 6. The Post Negotiation Space