• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Practicing Archetype: Solo Performer Training as Critical Pedagogy

    Practicing Archetype by Saner, Göze;

    Solo Performer Training as Critical Pedagogy

    Sorozatcím: Perspectives on Performer Training;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. május 28.

    • ISBN 9781138333093
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem234 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Practicing Archetype addresses performer training, specifically the self-pedagogy of actors who train solo, on their own, as an independent learning process, an opportunity for embodied research, and a form of critical pedagogy.

    Több

    Hosszú leírás:

    Practicing Archetype addresses performer training, specifically the self-pedagogy of actors who train solo, on their own, as an independent learning process, an opportunity for embodied research, and a form of critical pedagogy.


    Joining the current critical and inclusive turn in performer training, the author reconfigures the psychophysical ?work on self? trope as ?encounters with the self' and turns to the genre of solo performance, including examples of solo activism from recent years, for a deeper understanding into how the self always already implicates and relates to others. The space that opens in the dialogue between performer training and solo performance is negotiated around three key themes: presence, identity, and action. Using a methodology grounded in archetypal psychology alongside liberation psychology and decolonial feminist thought, and engaging the mythological figures Echo, Odysseus, and Sisyphus, the author reviews specific archetypal images that appear in key performer training texts and revisits well-known practices through the insights drawn from solo performance. Offering audio-guided exercises traditionally used in performer training as embodied forms of inquiry into the relationships between the individual and the various collectives surrounding her, the volume proposes that solo performer training can be mobilised for multiple interrelated objectives ? creative, artistic, or professional development; critical, reflective, liberatory pedagogy; and spiritual, archetypal, imaginative encounters.


    The book speaks to all who are engaged in performer training ? students and teachers, soloists and ensembles ? as well as those with an interest in embodied forms of critical pedagogy or decolonial approaches to archetype.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Conversations with Echo: A Political Pedagogy of Presence  2. Interviews with Odysseus: (Dis)orienting Identities in Training  3. Pushing a Stone with Sisyphus: Action, Repetition and Difference

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Practicing Archetype: Solo Performer Training as Critical Pedagogy

    Practicing Archetype: Solo Performer Training as Critical Pedagogy

    Saner, Göze;

    73 384 Ft

    next