• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Postdevelopmental Approaches to Pedagogical Observation in Childhood

    Postdevelopmental Approaches to Pedagogical Observation in Childhood by Sakr, Mona; Rowsell, Jennifer; Sherbine, Kortney;

    Sorozatcím: Postdevelopmental Approaches to Childhood;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 671 Ft (13 973 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
      • Discounted price 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. május 29.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350369689
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book argues that developmental approaches to observation in childhood pedagogy are limiting, that there is an urgent need to unsettle and reimagine observation, proposing new postdevelopmental theories and modes of inquiry for educators. Written by leading scholars based in Australia, Canada, Finland, New Zealand, the UK and the USA, the chapters consider observation as it is enacted in the home, nursery or classroom. Drawing on a range of theories including feminist new materialism, social semiotics, and sociocultural and multimodal approaches to early childhood the chapters cover a range of areas from early childhood art and observational literacy tools to intergenerational research, and using photography and video in observations.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Series Editor's Preface
    Introduction, Mona Sakr (Middlesex University, UK), Jennifer Rowsell (University of Bristol, UK) and Kortney Sherbine (Utah State University, USA)
    1. Posthuman Perspectives on Childhoods and Classroom Observation, Kortney Sherbine (Utah State University, USA)
    2. Togetherness in Early Childhood Art: Observation With Young Children, Shana Cinquemani (Rhode Island School of Design, USA)
    3. Movements, Synchronicities, Choreographies: Attuning to Young Children's Drawing, Sylvia Kind (Capilano University, Canada)
    4. Hacking observational Literacy Tools in Early Childhood Education, Karen Nociti and Mindy Blaise (Edith Cowan University, Australia)
    5. Reconceptualising Observations with Infants and Toddlers: Perspectives from Aotearoa, New Zealand, Kiri Gould, Marek Tesar and Jen Boyd (University of Auckland, New Zealand)
    6. Speculative Routes to Observation in Early Art Teacher Education, Christopher M. Schulte (University of Arkansas, USA)
    7. Exploring Children's Material/Digital/Analogue Engagements Through Intergenerational Research, Mark Shillitoe (International School Delft, the Netherlands) and Harriet Hand, Jennifer Rowsell, Scarlett Shepherd and William Squire (University of Bristol, UK)
    8. Hidden Mothering and Mutated Modest Witnessing with Hop(scotch) Studio, Marissa McClure Sweeny (Indiana University of Pennsylvania, USA)
    9. Posthuman Babies: Reconceptualizing a Baby's First Year, Sara Sintonen and Alexandra Nordström (University of Helsinki, Finland)
    10. Experimental Analysis of Photography and Video in Postdevelopmental Observations of Early Childhood Art in the Family Home, Mona Sakr (Middlesex University, UK)
    Conclusion, Mona Sakr (Middlesex University, UK), Jennifer Rowsell (University of Bristol, UK) and Kortney Sherbine (Utah State University, USA)
    References
    Index

    Több