• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Politics and the American Press: The Rise of Objectivity, 1865-1920

    Politics and the American Press by Kaplan, Richard L.;

    The Rise of Objectivity, 1865-1920

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 60.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        30 366 Ft (28 920 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 6 073 Ft off)
      • Kedvezményes ár 24 293 Ft (23 136 Ft + 5% áfa)

    30 366 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2002. február 14.

    • ISBN 9780521621519
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem234 oldal
    • Méret 229x17x152 mm
    • Súly 520 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 4 tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Politics and the American Press takes a fresh look at the origins of modern journalism's ideals and political practices.

    Több

    Hosszú leírás:

    Politics and the American Press takes a fresh look at the origins of modern journalism's ideals and political practices. In particular, Richard Kaplan addresses the professional ethic of political independence and objectivity widely adopted by the US press. He shows how this philosophy emerged from a strikingly different ethic of avid formal partisanship in the early twentieth century. The book also provides fresh insights into the economics of journalism and uses business papers and personal letters of publishers to explore the influence of competition, advertising, and an explosion in readership on the market strategies of the press. Kaplan documents the changes in political content of the press by a systematic content analysis of newspaper news and editorials over a span of 55 years. The book concludes by exploring the question of what should be the appropriate political role and professional ethics of journalists in a modern democracy.

    "Politics and the American Press is one of the most thought-provoking works on partisan journalism to appear in recent decades...Kaplan's critique of the press in the 19th and early 20th centuries is impressive and often persuasive because he is so well grounded in the context of the period." - Political Communication, Gerald J. Baldasty Political Communication

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction; 1. Partisan news in the early reconstruction era: African-Americans in the vortex of political publicity; 2. Economic engines of partisanship; 3. Rituals of partisanship: American journalism in the gilded age; 4. The two revolutions in urban newspaper economics, 1873 and 1888; 5. 1896 and the political revolution in Detroit journalism; Conclusion; Methodological appendix.

    Több